نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی، گفت: ما با کسی تعارف نداریم، زبان ما زبان بی تعارفی است. وزیرکار همه جا قانون کار را تأکید می‌کند و جامعه کارگری نیز وظیفه دارد به راحتی حرفش را همه جا بزند.

وزارت بهداشت هزینه‌های گزافی را به تأمین اجتماعی تحمیل کرده است

سلامت نیوز:نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی، گفت: ما با کسی تعارف نداریم، زبان ما زبان بی تعارفی است. وزیرکار همه جا قانون کار را تأکید می‌کند و جامعه کارگری نیز وظیفه دارد به راحتی حرفش را همه جا بزند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علیرضا محجوب افزود: سازمان تأمین اجتماعی بر اساس قانون الزام سال 68 موظف به تأمین درمان بیمه‌شدگان است.


دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه وزارت بهداشت هزینه‌های گزافی را به تأمین اجتماعی تحمیل کرده است و با اشاره به پیشنهاد استرداد 15 بیمارستان تأمین اجتماعی از سوی وزارت بهداشت اظهار کرد: ما الان آنها را نمی‌خواهیم، اجازه دهید بیمارستان‌هایی که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند را خودمان اداره کنیم.


وی در حمایت از بیمه کارگران، خطاب به سازمان تامین اجتماعی گفت: شما کت و کلاه را از ما نگیرید، ما کت و کلاه از شما نمی‌خواهیم.


دبیرکل خانه کارگر با اشاره به ماده 7 قانون کار و با بیان اینکه طبق تبصره 2 ماده 7، کارهایی که جنبه مستمر دارند دائم تلقی می‌شوند، از عدم اجرای قانون کار ابراز گلایه کرد و گفت: باید پرسید که چرا وزارت کار قانون را به درستی اجرا نمی‌کند.


وی خطاب به معترضین به ادغام درمان تأمین اجتماعی در طرح بیمه سلامت و وزارت بهداشت، از تلاشگران و زحمتکشان در تصویب قانون کار قدردانی کرد و افزود: از حقوق و اموال کارگران طبق مصوبات و مفاد قانون کار حمایت می‌کنیم.


محجوب با یادآوری تکلیفی که به موجب ماده 148 قانون کار برای بیمه اجباری کارگران پیش‌بینی شده است و بر اساس این ماده قانونی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی وظیفه دارد تا با همکاری کارگران برای آنها پرونده بیمه تشکیل دهد.


رییس کنفدراسیون عالی کارگران کشور گفت: مأموران و کارشناسان تأمین اجتماعی نمی‌توانند اجرای قانون را کنار گذاشته و بر اساس ارزیابی ماشین و منزل کارگران متقاضی، برای آنها تشکیل پرونده دهند.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه کلمه به کلمه قانون کار باید اجرا شود، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی حقوق ملکی آنهاست و کارگران سهام‌دار سازمان هستند. کسی حق ندارد تحت عنوان مجلس، دولت یا هر نهاد دیگری به حقوق آنها تجاوز کند و از سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهیم به گونه‌ای این اموال را اداره کنند که رضایت کارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان سرمایه جلب شود.


محجوب گفت: علیرغم تکلیف قانونی، متأسفانه هنوز بسیاری از کارگران ما تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند و هنوز خیل عظیمی از کارگران ساختمانی ما دچار مشکل بیمه هستند.


وی از عدم تشکیل پرونده بیمه اجباری برخی کارگران بویژه مشکلاتی که امروزه برای کارگران ساختمانی اتفاق افتاده ابراز گلایه کرد و گفت: اینگونه حرکات به هیچ وجه قابل دفاع نیست و به این جهت کارشناسان سازمان حق ندارند اجرای قانون را کنار گذاشته و بر اساس ارزیابی ارزش ماشین و منزل کارگران متقاضی برای آنان تشکیل پرونده دهند.


ریاست فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اجرای قانون کارها و مشاغل سخت و زیان آور گفت: ادعا و برداشت ما این است که عین قانون باید اعمال شود و سطر به سطر قانون کار باید اجرا شود.


نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی همچنین از تحقیق و تفحص مجلس از وزارت بهداشت خبر داد و گفت: من و عبدالرضا مصری و 10 نفر دیگر از نمایندگان در مجلس این طرح را امضاء کرده‌ایم که به مجلس تقدیم خواهیم کرد و در این تحقیق و تفحص محورهای متعددی مورد نظر ماست. گفته‌ایم که باید بررسی شود اعتباری که تاکنون به وزارت بهداشت داده شده کجا هزینه شده است.


محجوب گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت باید گزارش هزینه‌کرد ارائه کند و تکلیف هزینه‌های این نهاد را روشن کند، بعد به قصد مطالبه اموال خصوصی کارگران موضوع ادغام بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی را پیش بکشد.


رئیس فراکسیون کارگری مجلس خاطرنشان کرد: ما طرفدار جمهوری اسلامی، طرفدار امام و رهبری و حامی دولت هستیم و همه نهادهای کارگری شوراهای اسلامی، انجمن‌های اسلامی، تعاونی‌های مصرف و مسکن و تک‌تک کارگران سرباز نظام و رهبری هستیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha