سازمان جهانی بهداشت اعلام كرد: پزشكان از مشاهده نوع شدیدی از آنفلوآنزای خوكی گزارش می‌دهند كه مستقیما ریه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد و موجب بروز نوع وخیم و شدید بیماری حتی در افراد سالم و جوان می‌شود؛ به طوری كه اغلب برای معالجه این بیماران درمانهای پرهزینه بیمارستانی مورد نیاز است.

در برخی از كشورها گزارش شده است كه حدود 15 درصد از بیماران مبتلا به این آنفلوآنزای جدید كه دربیمارستان بستری می شوند نیازمند مراقبت‌های شدید پزشكی هستند و بار زیادی را به سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی عمومی تحمیل می‌كنند. برای مثال در طول فصل زمستان در نمیكره جنوبی چندین كشور شاهد نیاز شدید به مراقبت‌های ویژه برای این بیماران بودند كه بیشترین بار را بر خدمات بهداشتی آنها تحمیل كرده است.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت تاكید شده است كه اقدامات لازم و آماده سازی‌ها برای پاسخگویی به این نیاز فزاینده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه باید انجام شود؛ چرا كه ممكن است تعداد مبتلایان به نوع شدید این بیماری ناگهان افزایش پیدا كند.

این سازمان تخمین زده است كه بیش از 230 میلیون نفر در جهان به بیماری آسم و بیش از 220 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند و هر دو بیماری خطر ابتلا به آنفلوآنزای نوع A ‌را تشدید می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha