وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند بیماری آنفلوانزا در کشور، همانند سالهای گذشته است و هیچ گونه نگرانی و مشکل جدی در این باره وجود ندارد .

وزیربهداشت:‌ نگرانی درباره آنفلوانزا وجودندارد

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند بیماری آنفلوانزا در کشور، همانند سالهای گذشته است و هیچ گونه نگرانی و مشکل جدی در این باره وجود ندارد .


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم آغاز ساخت کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان تویسرکان و در جمع خبرنگاران، افزود: از مردم تقاضا دارم تا مراقبت هایی را که هر ساله به ویژه در مناطق سردسیر داشته اند، در سال جاری نیز رعایت کنند و در صورت مسافرت، حتما خود را با لباس گرم بپوشانند.


وزیر بهداشت همچنین به مردم توصیه کرد: از تماس با افرادی که سرما خوردگی دارند و یا در معرض ابتلا به آن هستند، پرهیز کنند. مصرف مایعات به میزان زیاد را مورد توجه داشته باشند اما در صورتی که دچار تنگی تنفس و سرفه شدند، به پزشک مراجعه کنند.


دکتر هاشمی همچنین در مورد آخرین آمار فوت شدگان بر اثر ویروس آنفلوانزا در کشور، خاطر نشان کرد: آمارهای مورد تأیید و قابل استناد را مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام می کند.


وزیر بهداشت همچنین در خصوص تفاوت بودجه امسال با سال های گذشته، اظهار داشت: هنوز بحث بودجه تمام نشده و امیدوارم که تا هفته آینده، بودجه به مجلس ارائه شود اما قیمت نفت در مقایسه با روز نخست شروع به کار دولت و حتی سال گذشته، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: دولت خدمات خود در حوزه سلامت را با قوت بیشتری ادامه خواهد داد و منابع آن پیش بینی شده و امیدوارم در زمان مقرر، محقق شود.


وزیر بهداشت بر وجود عزم جدی در دکتر روحانی به منظور ادامه طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ایشان بارها این نکته را اعلام کرده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مسیری را دنبال می کند که رییس جمهور تعیین می کند و لازم است تا از دولت و مجلس به دلیل حمایت های خود از طرح تحول نظام سلامت، با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، تشکر و قدردانی کنم.


بهره برداری از بیمارستان قائم(عج) همدان تا پایان سال 95

وزیر بهداشت با اشاره به صحبت های خود با معاون وزیر راه و شهر سازی در خصوص تکمیل بیمارستان قائم(عج) گفت: این بیمارستان جزء مصوبات سفر رییس جمهور به استان همدان است و مهندس علیزاده نیز به ما قول دادند که تا پایان سال 95 این بیمارستان به بهره برداری برسد و در صورت نیاز نیز وزارت بهداشت کمک هایی را برای کاهش مشکلات مردم این منطقه خواهد کرد.


توزیع 7000 متخصص در کشور بویژه در مناطق مرزی و محروم

وی ابراز امیدواری کرد تا روند ساخت، تجهیز و بهره برداری از بیمارستان قائم(عج) به سرعت انجام شود و افزود: در آینده خود عزیزان در تویسرکان می توانند مدیریت خدمات را حتی در حوزه های تخصصی نیز به عهده بگیرند چون در این دولت، بومی گزینی مورد توجه قرار گرفت و 30 درصد از افرادی که وارد دوره های تخصص و فوق تخصص می شوند از مردم همان منطقه هستند که می توانند خدمات ارزنده را به مردم ارائه دهند ضمن اینکه در کمتر از دو سال در کشور، بیش از 7000 نفر متخصص توزیع شده است.


دکتر هاشمی با اشاره به سفر هفته آینده خود به استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: توزیع متخصص در این استان، بسیاری از کمبودها و نیازها را برطرف کرده و این توزیع، منحصر به مراکز استان ها و شهرها نیست بلکه در تمام نقاط کشور به ویژه نقاط مرزی و نیز نقاط محروم توزیع متخصص صورت گرفته است


آغاز ساخت کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج)

وزیر بهداشت همچنین در مراسم آغاز ساخت کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج) حضور یافت. این مرکز بنا است طی 12 ماه و در زمینی به مساحت 777 متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان در دو طبقه احداث و راه اندازی شود.
وزیر بهداشت همچنین از مرکز بهداشتی و درمانی شماره 4 بخش سرکان شهرستان تویسرکان بازدید کرد و لحظاتی را به گفتگو با پرسنل این مرکز و مراجعان آن پرداخت.


براساس گزارش وبدا، دکتر هاشمی با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان تویسرکان، سفر خود را با اقامه نماز مغرب و عشا در این محل، به پایان رساند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha