یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف بیش از حد غذاهای تند, غذاهای ترش, مصرف بیش از حد آب سرد, خوابیدن بلافاصله بعد از غذا, مصرف سُس‌ها و غذاهایی که هضم آن سخت است, نیز موجب بروز بواسیر یا هموروئید می‌شود.

سلامت نیوز:یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف بیش از حد غذاهای تند, غذاهای ترش, مصرف بیش از حد آب سرد, خوابیدن بلافاصله بعد از غذا, مصرف سُس‌ها و غذاهایی که هضم آن سخت است, نیز موجب بروز بواسیر یا هموروئید می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, محمد احمدی درباره هموروئید (التهاب عروق به خصوص سیاهرگ‌های ناحیه مقعد یا رکتوم) اظهار داشت: بواسیر یا هموروئید از بیماری‌هایی است که با تغییر سبک زندگی در جامعه امروزی افزایش پیدا کرده است.


به گفته وی بهتر است که افراد قبل از انجام اعمال جراحی هموروئید که از دیدگاه طب سنتی  آخرین مرحله درمان است, با اصلاح سبک زندگی به رفع علت بروز این بیماری بپردازند.


این کارشناس تغذیه ادامه داد: اعضای رئیسه بدن مانند مغز, کبد و قلب هدفشان حفظ سلامت بدن است؛ حال اگر این اعضا دچار مشکلی شوند, بیماری بروز پیدا می‌کند.


احمدی عنوان کرد: اگر حجم مواد زائد در بدن افزایش پیدا کند بدن با بیماری مواجه می‌شود. اگر این مواد زائد به مغز رسوب کند موجب بروز مالیخولیا (نوعی افسردگی), جنون و ... می‌شود، همچنین اگر این مواد زائد به سمت اعضاء کم اهمیت‌تر مانند روده‌ها رود برود موجب بروز بواسیر یا هموروئید می‌شود.


وی یادآوری کرد: پس در این جا متوجه شدیم که با جراحی هموروئید علت بروز بواسیر از بین نمی رود و بسیاری از افرادی که هموروئید خود را عمل کرده‌اند باید منتظر عود مجدد آن باشیم.


این کارشناس تغذیه افزود: ورزش کردن خود عاملی برای رقیق کردن مواد زائد است که به پاکسازی بدن کمک می‌کند. مصرف غذاهای لطیف و سریع الجذب مانند زرده تخم مرغ عسلی, آبگوشت‌های لطیف از گوشت گوسفندی یا مرغ جوان البته بدون تلیت کردن.


احمدی عنوان کرد: پرهیز از مصرف غذاهای غلیظ مانند بادمجان و غذاهایی که از آن تهیه می‌شود, گوشت گاو و گوساله, قارچ و کلم, عدس, غذاهای مانده, غذاهای فریزری, کارخانه‌ای, فست فودها و ... به رفع بواسیر کمک می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد غذاهای تند, غذاهای ترش, مصرف بیش از حد آب سرد, خوابیدن بلافاصله بعد از غذا, مصرف سُس‌ها و غذاهایی که هضم آن سخت است, نیز موجب بروز بواسیر یا هموروئید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha