دبیر انجمن قلب و عروق ایران از افزایش سکته قلبی و بیماری های قلب و عروق در سن پایین با توجه به جوان بودن جمعیت کشور هشدار داد.

سلامت نیوز:  دبیر انجمن قلب و عروق ایران از افزایش سکته قلبی و بیماری های قلب و عروق در سن پایین با توجه به جوان بودن جمعیت کشور هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر مهدی پیغمبری روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین همایش روز ملی آترو سکلروز  افزود: در حال حاضر، سکته قلبی و بیماری های قلب و عروق در مردان زیر 40 سالگی و در زنان زیر 50 سالگی در کشور شایع است.

وی با بیان این که شیوع بیماری های قلبی عروقی زودرس از شاخص های منفی پزشکی تلقی می شود، اظهار داشت: نگرش مردم در مورد پیروی از الگوی تغذیه مناسب خوب نیست. آنان باید به طور جدی عادت های روزانه غذایی خود را تغییر دهند.

پیغمبری ادامه داد: مصرف غذای سالم به دور از چربی ها و نمک زیاد باید در سبد تغذیه مردم لحاظ شود و آنان عادت کنند که طعم غذایی سالم تر را بچشند. پیغمبری تصریح کرد: غذاهای سرخ کردنی آفتی برای به خطر افتادن سلامتی مردم شده و افزایش سطح چربی خون، فشار خون بالا، دیابت و... که همگی ناشی از تغذیه نادرست است، منجر به افزایش شیوع سکته های قلبی در سن پایین شده است .

دبیر انجمن قلب و عروق ایران به خانواده ها به ویژه زنان توصیه کرد که به سمت مصرف غذاهای پخته شده روی آورند و از غذاهایی که دارای چربی زیاد و سرخ شده هستند، بپرهیزند. سومین همایش روز ملی آتروسکلروز امروز (جمعه) با حضور جمعی از متخصصان و پزشکان برجسته کشور با مشارکت انجمن قلب و عروق ایران در هتل آزادی در حال برگزاری است و تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha