استاندار تهران گفت: با تشکیل ستاد رسیدگی به آنفلوانزای خوکی پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای پیشگیری از آنفلوانزای خوکی در مدارس اتخاذ شده است.

مرتضی تمدن در نشست خبری ظهر شنبه در مورد پیشگیری از شیوع آنفلوانزای خوکی و اتخاذ تدابیر لازم با توجه به شروع سال تحصیلی جدید افزود: ستاد رسیدگی به آنفلوانزای خوکی به مسئولیت معاونت سیاسی استانداری کار خود را آغاز و جلساتی با مسئولان ذیربط برگزار کردند که سازمان آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با آنفلوانزای استان به صورت مشترک پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای پیشگیری از آنفلوانزای خوکی در مدارس را اتخاذ کرده‌اند.

استاندار تهران در مورد ساماندهی مراکز بازپروری معتادان تاکید کرد: رویکرد کلی بر این است که چنین مراکزی نباید بدون مجوز قانونی فعالیت کنند برخی از مراکز بازپروری معتادان به اسم بازپروری خودشان منشاء مشکلات جدیدی بودند لذا رویکرد کلی استانداری بر کمک کردن به مراکز بازپروری دارای مجوز و صلاحیت است.

به گفته وی مراکز فاقد پروانه باید تحت پوشش ضوابط قانونی توسط سازمان بهزیستی ساماندهی شود که اطلاعات لازم در مورد تعداد مراکز غیرمجاز توسط این سازمان ارائه شود.

تمدن با اشاره به اینکه هیچگونه افزایش قیمتی در بخش آرد یارانه ای صورت نگرفته است، گفت: مدیریت نان در حال حاضر در اختیار استانداری است و هیچگونه افزایش قیمتی در بخش آرد یارانه‌ای صورت نگرفته است به طوری که آرد یارانه ای با همان سهمیه قبلی و با همان قیمت 75 ریال در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: در حجم و قیمت نان هیچ تغییری ایجاد نشده است بنابراین سیاست دولت همچون گذشته در این زمینه استمرار دارد سیاست دولت تا زمانی که مجلس طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را تصویب کند، ادامه می‌یابد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در حال ساماندهی نانوایی‌های آزادپز طبق آیین‌نامه‌ جدید هستیم، اظهار داشت: طبق سیاست جدید به نانوایی‌های آزادپز مجوز داده می‌شود تا به صورت قانونی و همراه با نظارت در راستای کاستن صف نان و افزایش کیفیت آن اقدام کنند.

وی گفت: دو گروه بازرسی برای کنترل نانوایان و جرایم برخی از آنها تعیین کرده‌ایم که با تقویت بازرسی تعزیرات آرد و نان بازرسی بر نانوایان به صورت شدید آغاز شده است، این در حالیست که کیفیت نان را با کمک اتحادیه نانوایان کنترل می‌کنیم.

تمدن  از لغو پروانه، پلمپ و معرفی نانوایان متخلف از طریق رسانه‌ها خبر داد و گفت: این اقدامات در دستورکار استانداری قرار گرفته است.

استاندار تهران در مورد وضعیت نامناسب مدارس جنوب تهران نیز تاکید کرد: تمام مدارس آموزش و پرورش استان برای مقاوم‌سازی، بهسازی و تجهیز، اعداد و ارقام خوبی را در ردیف بودجه امسال دارند این در حالیست که از محل منابع ملی نیز به این مسئله توجه شده است به شکلی که در دولت نهم رقم قابل توجهی برای مقاوم‌سازی مدارس مصوب شد تا در طول سالهای برنامه چهارم با اختصاص این بودجه عملیاتی شود که بخشی از بودجه یاد شده اختصاص و تا پایان امسال مابقی آن اختصاص می‌یابد.

تمدن گفت: پیش‌بینی می‌کنم پس از پایان برنامه چهارم توسعه مدرسه‌ای در تهران نداشته باشیم که از استحکام لازم برخوردار نباشد این در حالیست که پس از پایان برنامه چهارم توسعه هیچ عذری در مورد مستحکم نبودن مدارس پذیرفته نمی‌شود.

وی در ادامه از مسئولان ذیربط خواست تا در هر کجای استان مدرسه فاقد ایمن سازی وجود دارد به استانداری انعکاس دهند.

استاندار تهران همچنین با رد وجود هر گونه آلودگی در آب تهران گفت: با توجه به جلسات تشکیل شده در این زمینه و گزارشات اخذ شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب، محیط زیست، آب تهران فاقد هرگونه آلودگی است.

وی در ادامه افزود: همچنین مقرر شده از این پس هر فردی که در رسانه‌ها در مورد آلودگی آب تهران اظهارنظر و ادعای کند، توسط مسئولان قضایی مورد پیگیری قرار گرفته و مسئولان قضایی در مورد ادعایش خواستار سند و مدرک ‌شوند.

به گفته تمدن هیچ مقامی به طور مستقیم نمی‌تواند در مورد آلودگی آب تهران اظهارنظر کند و این موضوع صرفا توسط مسئولان آب و فاضلاب مورد قبول قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای با مطرح کردن آلودگی آب تهران باعث تشویش خاطر مردم شده و حاشیه‌هایی ایجاد کرده بودند، گفت: اظهار نظر این افراد بی‌مورد و فاقد هرگونه استدلال و مدرک علمی است.

استاندار تهران با انتقاد از یکطرفه شدن خیابان ولیعصر(عج) بدون اطلاع رسانی قبلی نیز تاکید کرد: چنین اقداماتی که آثار گسترده‌ای در امر ترافیک شهری دارد باید همراه با اطلاع‌رسانی بیشتر صورت می‌گرفت به طوری که اجرای چنین طرح‌هایی از مواردی نیستند که ناگهانی اجرا شوند.

وی از تشکیل کارگروهی در معاونت عمرانی استانداری در راستای ارزیابی یکطرفه شدن خیابان ولیعصر (عج) خبر داد و افزود: با تشکیل این کارگروه در حال ارزیابی این طرح هستیم که پس از بررسی این که این طرح چقدر موفق بوده، موضوع را به اطلاع عموم می‌رسانیم.

تمدن در خصوص ریزش تونل توحید نیز گفت: هنوز گزارشات تکمیلی در مورد تونل توحید را دریافت نکرده ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha