بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی کشور روز شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران اجرایی استان تهران در بیمارستان آیت الله طالقانی پایتخت به بهره برداری رسید.

سلامت نیوز: بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی کشور روز شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران اجرایی استان تهران در بیمارستان آیت الله طالقانی پایتخت به بهره برداری رسید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در آیین بهره برداری از تصفیه خانه بیمارستان آیت الله طالقانی در منطقه ولنجک تهران، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران و شهنام عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه جمعی از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند. 

افشین محمدعلیزاده رئیس بیمارستان طالقانی در حاشیه این آیین  گفت: تصفیه خانه مرکزی فاضلاب بیمارستان طالقانی با حدود 600 مترمربع مساحت و با ظرفیت نهایی تصفیه یک هزار مترمکعب پساب بیمارستانی در شبانه روز، بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور محسوب می شود.

 وی با اشاره به اینکه ظرفیت کنونی این تصفیه خانه 800 مترمکعب در شبانه روز است افزود: به دلیل نبود شبکه فاضلاب شهری در محدوده بیمارستان طالقانی(خیابان شهید اعرابی)، پساب تصفیه شده به چاه های جاذب حفرشده در بیمارستان هدایت می شود.

 رئیس بیمارستان طالقانی اعتبار هزینه شده برای احداث این تصفیه خانه را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پساب تصفیه شده این فاضلاب خطری ندارد. 

وی با بیان اینکه زباله های عفونی این بیمارستان از سال 87 تاکنون با استفاده از یک دستگاه زباله سوز به ظرفیت 300 لیتر امحا می شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با بکارگیری یک دستگاه زباله سوز 300 لیتری دیگر، روزانه حدود 500 کیلوگرم زباله های عفونی تولیدی در این بیمارستان بی خطر سازی و امحا می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha