چهارشنبه هفته گذشته در جاده طسوج به سرفاریاب در استان كهگیلویه و بویراحمد یك خودرو با سه سرنشین بر اثر شدت برف‌، گیر كرد و بر اثر سرما دو نفر از سرنشینان (یك معلم و یكی از اهالی محل) جان خود را از دست دادند و یك نفر به دلیل سرمازدگی به بیمارستان منتقل شد.

سلامت نیوز: چهارشنبه هفته گذشته در جاده طسوج به سرفاریاب در استان كهگیلویه و بویراحمد یك خودرو با سه سرنشین بر اثر شدت برف‌، گیر كرد و بر اثر سرما دو نفر از سرنشینان (یك معلم و یكی از اهالی محل) جان خود را از دست دادند و یك نفر به دلیل سرمازدگی به بیمارستان منتقل شد. 

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: میثم ظهرابی، برادر فرد نجات‌یافته می‌گوید: حال برادرم خوب نیست، دكترهای بیمارستان با تلاش زیاد توانستند نبض ضعیفش را احیا كنند. تا لحظه آخر چشم‌مان به علایم روی دستگاه سی‌پی‌آر بیمارستان بود. حالا كه چند روز از این حادثه می‌گذرد هنوز نتوانسته به طور كامل هوشیاری‌اش را به دست بیاورد و با ما صحبت كند.

  او می‌گوید: حادثه از این قرار بود كه علی نوروزی، معلم مدرسه روستای طسوج كه از چند روز قبل از حادثه دچار بیماری سرماخوردگی شده بود سراغ برادر من كه در آن منطقه استخر پرورش ماهی دارد، می‌رود و می‌گوید كه باید هرچه زودتر او را به چرام برساند تا بیماری‌اش را درمان كند. آن‌طور كه شاگردانش می‌گویند حال جسمانی‌اش سر كلاس چندان خوب نبوده و نمی‌توانسته كلاس را اداره كند. برادر من همراه یكی از دوستانش به نام فرزاد با هم تصمیم می‌گیرند معلم بیمار را به چرام برسانند. در ساعت دو بعدازظهر برف، مسیر جاده را می‌بندد. در این هنگام برادرم با رییس اداره راه تماس گرفته تا از آنها كمك بگیرد اما كسی در این اداره پاسخگو نبوده است. بعد از آن با پدرم تماس می‌گیرد و داستان را می‌گوید. همان وقت پدرم با مدیركل راه استان تماس می‌گیرد و می‌شنود كه هیچ یك از راه‌ها بسته نیست. آنها به وزارت كشور گزارش داده بودند كه هیچ یك از راه‌های ارتباطی استان مسدود نیست.

تماس‌های پدرم با مسوولان به جایی نمی‌رسد تا اینكه ماموران پاسگاه سرفاریاب با همكاری نیروهای هلال احمر دهدشت برای كمك به آنها راهی جاده می‌شوند. آنها این سه نفر را در حالی پیدا می‌كنند كه معلم طسوجی فوت كرده بود و فرزاد، دوست برادر من آخرین نفس‌هایش را می‌كشید. تنها برادر من نبض داشته كه او را به بیمارستان دهدشت می‌رسانند و با سی‌پی‌آر از مرگ نجات می‌دهند.

بر طبق گزارش‌های هلال احمر این سه نفر بر اثر سرما و یخ‌زدگی جان داده‌اند. اما در گزارش‌هایی كه از اداره راه منتشر شده دلیل اصلی را روشن كردن پیك‌نیك اعلام كرده بودند.  همچنین براساس كامنت یكی از خوانندگان خبر گفته شد كه بیشتر از یك سال است این مسیر آماده آسفالت است ولی متاسفانه همین‌طور مانده، حالا اگر بودجه ندارند حداقل با ماشین‌های سنگین اداره راه، مسیر را باز كنند تا این اتفاق نیفتد، این كار را هم نمی‌توانند انجام دهند؟ این كار را هم نمی‌كنند، حداقل نگویند تمام راه‌های ارتباطی باز است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha