شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی رشته های آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89 - 88 را افزایش داد.

ثبت نام در این دوره آزمون از 4 شهریور به صورت اینترنتی آغاز شده و تا 24 شهریور ماه ادامه دارد و آزمون نیز 8 آبان ماه سال جاری در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز برگزار می شود.

ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به آدرس http://sanjeshp.ir صورت می گیرد.

شورای آموزش علوم پایه پزشکی اعلام کرد: 4 رشته انفورماتیک پزشکی، روانشناسی نظامی، سالمند شناسی و فیزیولوژی ورزش  به مجموعه 44 رشته این آزمون اضافه شد و این رشته ها به 47 رشته افزایش یافت.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورا، سهمیه های اعلام شده برای این آزمون شامل سهمیه رزمندگان، سهمیه پزشکان و سایر ظرفیت به صورت 70 درصد سهمیه داوطلبان آزاد و 30 درصد سهمیه مربیان و کارشناسان ارشد رسمی و پیمانی دانشگاههای علوم پزشکی و موسسات وابسته به وزارت بهداشت است.

20 درصد ظرفیت کل پذیرش در هر رشته به رزمندگان و ایثارگران اختصاص دارد و بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان داوطلب بسیجی و اصلاحیه های بعدی آن، افراد می توانند از سهمیه رزمندگان و ایثارگران استفاده کنند.

از مابقی ظرفیت 30 درصد در برخی از رشته های اعلام شده و 50 درصد نیز در رشته های ژنتیک، اپیدمیولوژی و علوم تشریحی به سهمیه پزشکان اختصاص دارد که فقط پزشکان عمومی مجاز به استفاده از این سهمیه هستند. سهمیه پزشکان شامل دکتری حرفه ای سایر رشته ها از جمله دندانپزشک، داروساز و دامپزشک نمی شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، باقیمانده ظرفیت به صورت 70 درصد سهمیه برای داوطلبان آزاد و 30 درصد سهمیه مربیان و کارشناسان ارشد رسمی (آزمایشی یا قطعی) و پیمانی دانشگاههای علوم پزشکی و موسسات وابسته به وزارت بهداشت اختصاص می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha