17 خانه سلامت و اسباب بازی در راستای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی به شهروندان و ایجاد محیط های مناسب برای حضور کودکان در شمال تهران تشکیل و مشغول ارائه خدمات به مراجعین است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک گفت: خانه های سلامت صف اول ارتباط شهرداری با شهروندان است و در حال حاضر 12 خانه سلامت و پنج خانه اسباب بازی در منطقه فعال است که در برنامه سال جاری امیدواریم تعداد آنها به 15 خانه سلامت و هشت خانه اسباب بازی برسد.

حمید رضا بتو افزود: خانه اسباب بازی در کنار محیطی شاد برای کودکان به ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی به مادران می پردازد و پنج کانون مادر و کودک نیز با هدف ارتقاء سطح سلامت و روابط اجتماعی کودکان و مادران در منطقه تشکیل شده است.

وی خادمین سلامت مساجد را 86 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: خادمین عضو در این مجموعه تحت آموزش قرار گرفته اند تا بتوانند خدمات مناسبی به نمازگزاران ارائه دهند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک گفت: در حال حاضر تعداد اساتید و سلامت یاران منطقه 150 نفر و تعداد پزشکان 132 نفر است که در حوزه های مختلف روانشناسی، تغذیه، بهداشت و سلامت با منطقه تعامل و همکاری دارند.

بتو 13 کانون سالمند را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد و گفت: در کانونهای ایجاد شده برنامه های فرهنگی، تفریحی و کارگاههای آموزشی اجرا می شود.

این مقام مسئول در شهرداری به تشکیل هشت شورای سلامت در محلات با همکاری نهادها، ادارات و شورایاریها اشاره کرد و گفت: شورای مذکور راهکارهای مناسب ارتقاء سطح سلامت شهروندان را با مشارکت خود شهروندان مهیا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha