معاون پژوهشی مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین نشانه ابتلا به بیماری‌ مزمن کلیه را جهت درمان به موقع این بیماری تشریح کرد.

بیماری‌های کلیوی دو برابر می‌شود

سلامت نیوز:معاون پژوهشی مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین نشانه ابتلا به بیماری‌ مزمن کلیه را جهت درمان به موقع این بیماری تشریح کرد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، سید منصور گتمیری با اشاره به اینکه بیماری‌های کلیوی به سه دسته بیماری‌های مزمن، نارسایی کلیه و نارسایی پیشرفته کلیه تقسیم می‌شود، اظهار داشت: بیماری‌های مزمن کلیه را در مراحل اولیه می‌توان تشخیص داد و جهت درمان به موقع آن اقدام کرد، این مسئله سبب می‌شود که از پیشرفت بیماری در بدن جلوگیری کنیم.


وی افزود: هر گونه آسیب جزئی و نقص در کلیه را بیماری مزمن کلیه می‌نامیم که از نخستین علائم ابتلا به این بیماری دفع پروتئین و آلبومین از طریق ادرار بوده که با یک آزمایش ساده ادرار صبحگاهی می‌توان به نشانه ابتلا به این بیماری دست یافت.


معاون پژوهشی مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد:‌ به پزشکان عمومی و همه مردم توصیه می‌کنیم که نسبت به انجام آزمایش ادرار صبحگاهی جهت تشخیص ابتلا به بیماری‌های مزمن کلیه اقدام کنند تا با چند برنامه ساده بیمار وضعیت سلامتی آن به حالت عادی، طبیعی و نرمال باز گردد.


گتمیری با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت 8 تا 10 میلیونی مبتلا به بیماری مزمن کلیه در مراحل نخست این بیماری هستند، تصریح کرد: کاهش مصرف بی‌رویه قرص‌های مسکن، عدم استعمال دخانیات، کاهش فشار و قند خون، همچنین کم کردن مصرف نمک به میزان قابل توجهی سبب کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های کلیوی می‌شود، بنابراین، این مسئله و توجه به آن در نظام سلامت ارزش اقتصادی داشته و باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.


وی خاطر نشان کرد: افرادی که دچار چاقی باشند و دفع پروتئین از طریق ادرار آنها مشخص شود از طریق لاغر کردن می‌توانند سلامتی خود را حفظ کرده و از پیشرفت بیماری‌های مزمن کلیه در بدن خود جلوگیری کنند.


 معاون پژوهشی مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیماری‌های کلیوی طی سال‌های آینده در کشور حدود دو برابر می‌شود، گفت: بهبود روش زندگی و تغذیه سالم از عوامل مهم جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی است چرا که چاقی، دیابت، فشار خون و قند خون بالا همچنین استفاده از غذاهای آماده و فست فود سبب ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله مشکلات کلیوی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha