زن و شوهری که با ترفندی خاص مردان را به خانه‌شان می‌کشاندند و از آنها زورگیری می‌کردند، به دام افتادند.

سلامت نیوز: زن و شوهری که با ترفندی خاص مردان را به خانه‌شان می‌کشاندند و از آنها زورگیری می‌کردند، به دام افتادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، فردی اواخر مهر با مراجعه به کلانتری بازار به مأموران اعلام کرد توسط یک زن و مرد جوان در خانه‌ای در محدوده خیابان امام‌خمینی(ره) مورد‌تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته است.  مال‌باخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان مولوی در حال تردد بودم که ناگهان زنی میانسال به من مراجعه و به بهانه حمل قالیچه از من درخواست کمک کرد. پس از بردن قالیچه به داخل خانه‌ای در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در محدوده خیابان امام‌خمینی، ناگهان جوان قدبلندی وارد منزل شد و درحالی‌که یک قمه در دست داشت، خودش را همسر این زن معرفی کرد و مدعی شد من مزاحم همسرش شده‌ام. این مرد در ادامه و با تهدید قمه کیف کمری و کارت عابربانکم را گرفت و عابربانک را به آن زن داد. آنها پس از برداشت مبلغی حدودا سه ‌میلیون تومان مرا رها کردند که بلافاصله به کلانتری رفتم و طرح شکایت کردم».

کارآگاهان با شناسایی محل دقیق زورگیری به این محل مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند محل از حدود یک هفته پیش توسط یک زن و مرد اجاره شده است. در ادامه با راهنمایی مال‌باخته اقدام به دستگیری «امید. الف» (٢٢ساله) و «مریم.م» (٣١ساله) کردند.  امید که در زمان حضور پلیس در خانه‌اش در کمد دیواری پنهان شده بود، پس از انتقال به پلیس آگاهی منکر هرگونه زورگیری از مال‌باخته شد و عنوان کرد: «شاکی مزاحم همسرم شد. زمانی که قصد داشتم با پلیس ١١٠ تماس بگیرم، وی مانع شد و در عوض پیشنهاد داد با گرفتن مبلغی از شکایت صرف‌نظر کنم او سپس کارت عابربانکش را در اختیار من قرار داد تا از حسابش پول برداشت کنم».

کارآگاهان در بازرسی از محل سکونت متهمان موفق به کشف مقدار قابل‌توجهی طلا و جواهرات و همچنین کارت‌های عابربانک متعلق به افراد مختلف شدند.  آنها در ادامه تحقیقات پلیسی، مال‌باخته‌ای را شناسایی کردند که در شکایت اولیه خود عنوان کرده بود توسط یک جوان ناشناس مورد زورگیری قرار گرفته است.

این مال‌باخته در اظهارات اولیه گفته بود: «چندی‌پیش ٨٠٠ گرم طلا را داخل لباس خود قرار داده بودم. قصد داشتم سوار موتورسیکلت شوم که ناگهان مرد ناشناسی ترک موتور نشست و با تهدید چاقو مرا مجبور کرد حرکت کنم. من نیز از ترس جانم حرکت کردم تا اینکه در خیابان مصطفی خمینی، جوان ناشناس مرا به گوشه‌ای تاریک کشاند و پس از ضرب‌وشتم، لباسم را پاره و تمامی طلاهایم را سرقت کرد و به‌سرعت از محل متواری شد».

با مواجهه حضوری میان مال‌باخته و متهم، امید در اظهاراتش به کارآگاهان گفت به هیچ عنوان در خیابان اقدام به زورگیری از مال‌باخته نکرده و این شخص برای همسرش ایجاد مزاحمت کرده است. به همین دلیل بار دیگر تحقیقات از مال‌باخته در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و این بار مال‌باخته با تغییر اظهاراتش و بیان واقعیت گفت: «هنگام بازگشت از بازار، مقداری طلا را از مبدأ بازار برای مشتری می‌بردم که در میدان امام‌خمینی(ره)، خانمی از من درخواست کمک کرد تا وسایلش را به منزلش برسانم. او عنوان کرد خانه‌اش کمی پایین‌تر است. من نیز فقط به قصد کمک، وسایل را داخل کوچه‌ای تا جلوی در یک آپارتمان بردم؛ این خانم در آنجا گفت: «اگر زحمتی برایتان نمی‌شود لطفا وسایل را به داخل آپارتمان بیاورید». من نیز وسایل را داخل آپارتمان گذاشتم. داخل آپارتمان، در حال شستن دستان خود بودم که این زن در آپارتمان را بست و در همین لحظه مردی قوی‌هیکل وارد آپارتمان و به بهانه ایجاد مزاحمت ناموسی با من درگیر شد. او دستان مرا بست و با چاقو تهدیدم کرد و تمامی طلاهایم را گرفت».مال‌باخته درباره اظهارات اولیه‌اش به کارآگاهان گفت: از ترس آبرویم نمی‌دانستم چه کار کنم. به پلیس ١١٠ زنگ زدم و به دروغ گفتم آن طرف خیابان از من زورگیری شده است. پلیس با بررسی پرونده‌های مشابه و شناسایی صاحبان تعدادی از کارت‌های عابربانک به‌دست‌آمده از مخفیگاه متهمان، موفق به شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگانی شدند که به شیوه‌های مختلف از جمله به بهانه انتقال وسایل یا در چند مورد طرح پیشنهاد دوستی از سوی زن جوان، فریب وی را خورده و پس از کشیده‌شدن به منزل، در آنجا توسط امید مورد ضرب‌وشتم، تهدید سلاح سرد و نهایتا زورگیری وجوه نقد یا برداشت پول از حساب‌های عابربانکی قرار گرفته بودند.

سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با شناسایی تعدادی از شکات و به منظور شناسایی سایر جرائم ارتکابی متهمان و همچنین سایر مال‌باختگان احتمالی، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم توسط مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در میدان ١٥ خرداد مراجعه کنند.
پلیس در این رابطه هشدار داد: «اعتماد نابجا و بی‌مورد به افراد غریبه یا انجام برخی رفتارهای پرخطر از قبیل ایجاد روابط غیرمتعارف با سایر افراد به‌ویژه از جنس مخالف، زمینه‌ساز وقوع جرائم مختلف از جمله طعمه قرارگرفتن افراد از سوی مجرمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha