سلامت نیوز:دبیر کل  سازمان ملل متحد درپیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی ابنای بشر 20 دسامبر2015 برابر با 29 آذر ماه 1394 گفت در حالی که گوناگونی در بسیاری از بخش‌های جهان مورد حمله کلامی و خشونت‌آمیز است، اجازه دهید با تأکید مجدد بر انسانیت مشترک‌مان از روز جهانی همبستگی ابنای بشر بیشترین بهره را ببریم، از ارزش‌های مشترک‌مان دفاع کنیم، و آینده‌ای بهتر برای همگان خلق کنیم.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
با تصویب دستور کار تاریخی 2030 برای توسعه پایدار، رهبران جهان اراده خود برای پیشبرد و بهروزی مشترک مبتنی بر روحیه همبستگی جهانی را نشان دادند. موافقت‌نامه پاریس در مورد تغییرات اقلیمی حاکی از نقطه عطف مهم دیگری برای سیاره ما و تمامی مردم است.
دو آرمان مکمل، "عقب نماندن هیچ‌یک از افراد جهان از سایرین" و "ساختن زندگی همراه با کرامت انسانی برای همه"، هدایت‌گر این دستاوردها بودند. این روحیه همبستگی جهانی اکنون باید الهام‌بخش پاسخ جمعی ما به چالش‌های بزرگ دیگر پیش روی بشریت باشد.
این امر به ویژه در پرداختن به وضع اسفناک شمار آوارگان  سراسر جهان از خانه و اجتماع‌شان، صدق می‌کند. بسیاری دیگر به محض گریختن از افراطی‌گری‌های خشونت‌آمیز، قربانی بیگانه‌ستیزی، تبعیض، و سوءاستفاده می‌شوند. ما باید یکجا همه آن‌هایی را که وحشت بی‌اساس برمی‌انگیزند را به چالش بکشیم. کمک به آسیب‌پذیران، همه ما را تعالی می‌بخشد.
در حالی که گوناگونی در بسیاری از بخش‌های جهان مورد حمله کلامی و خشونت‌آمیز است، اجازه دهید با تأکید مجدد بر انسانیت مشترک‌مان از روز جهانی همبستگی ابنای بشر بیشترین بهره را ببریم، از ارزش‌های مشترک‌مان دفاع کنیم، و آینده‌ای بهتر برای همگان خلق کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha