قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تربیت کمک پرستار ادامه دارد زیرا مدیران و کارشناسان پرستار آن را تایید کردند، گفت: در بیمارستان‌های دولتی کرمان کمبود پرستار نداریم و کسی هم اخراج نشده است بلکه قرادادشان اتمام یافته بود.

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تربیت کمک پرستار ادامه دارد زیرا مدیران و کارشناسان پرستار آن را تایید کردند، گفت: در بیمارستان‌های دولتی کرمان کمبود پرستار نداریم و کسی هم اخراج نشده است بلکه قرادادشان اتمام یافته بود.


به گزارش سلامت نیوز ایرج حریرچی در پاسخ به تسنیم مبنی بر اینکه چرا وزارت بهداشت مطالبات پرستاران را رسیدگی نمی‌کند مگر انتخابات و اعضای رسمی و جدید سازمان نظام پرستاری را به رسمیت نمی‌شناسد، اظهار داشت: بنده شخصاً اعضای سازمان نظام پرستاری را به رسمیت می‌شناسم و از اعضای آنها نیز به زودی برای جلساتی دعوت می‌کنیم.


وی درباره عقب نشینی‌های وزارت بهداشت در زمینه طرح‌ آموزش کمک پرستاری توضیح داد: خیر؛ طرح تربیت کمک پرستار با قوت تمام ادامه دارد و وزیر بهداشت آن را اعلام کرده و مدیران و کارشناسان پرستار آن را تایید کردند. البته دوستانی با آن مخالف هستند اما ما مثل همه جای دنیا الگوی مشخصی داریم. در دنیا نیز خدمات پرستاری فقط توسط پرستاران تخصصی لیسانس و فوق لیسانس ارائه نمی‌شود و برخی خدمات با افراد رده پایین مانند کمک بهیار ارائه می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: بنابراین با کمک پرستار قرار است قسمتی از خدمات پرستاری را توسط کمک پرستار و کمک بهیار انجام می‌شود تا پرستاران فعالیت‌های اصلی خود را انجام دهند بنابراین ما کاری را می‌کنیم که به نفع مردم است و اصل هدف نظام سلامت، تامین سلامت مردم است نه تامین اهداف گروه‌ها.


پرستاران کرمانی اخراج نشدند/اتمام قراداد
حریرچی در پاسخ به برخی اخبار منتشر شده درباره اخراج پرستاران از بیمارستانی در کرمان عنوان کرد: زمانی که می‌گوییم در کشور کمبود پرستار داریم به این معنی نیست همه جا کمبود یکسان است. برای مثال ما در تهران پزشک متخصص مازاد داریم. اما در کل کشور با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم. در بیمارستان‌های دولتی کرمان نیز کمبود پرستار نداریم.

وی خاطرنشان کرد: درباره این موضوع واقعیت این است که 95 تن از پرستاران قرارداد یکساله بسته بودند و به آنها گفته شده بود که ما در بخش خصوصی هماهنگ کردیم و می‌توانید برای کار به این بخش بروید یا در شهرهای اطراف کرمان خدمت کنید، بنابراین مساله اخراج نیست بلکه اتمام قرارداد است. ما در کرمان در بخش دولتی کمبود پرستار نداریم این نظر مسئولان پرستاری استان است و برای اکثرشان کار ایجاد شده است و حتی در شهر کرمان پرستار طرحی در نوبت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • MOHAMMAD REZA ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    5 0
    اخر هم تکلیف ما چی شد توی مصوبه انضباطی لباس کمک پرستار سفیدبودبعد میگین لباس کرم شده لباس کرم هم مال کمک بهیاره الان که قراره متوقفش کنین کی خسارت مارو میده ما تو دیوان شکایت میکنیم