رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه روند تشدید آلودگی هوا متوقف شده است، گفت: به افراد توصیه می‌شود برای تردد در سطح شهر از وسائل نقلیه عمومی و ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.

سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه روند تشدید آلودگی هوا متوقف شده است، گفت: به افراد توصیه می‌شود برای تردد در سطح شهر از وسائل نقلیه عمومی و ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر خسرو صادق نیت با توجه به تداوم آلودگی هوا در تهران و سایر استان‌های کشور، گفت: افراد باید از قرار گرفتن و مواجهه با آلاینده‌ها به شدت خودداری کنند به همین دلیل توصیه می‌شود فقط در مواقع اضطراری از منزل خارج شوند و یا زمان حضور خود را به حداقل برسانند و چون آلودگی هوا هم‌چنان ادامه دارد در هر زمان حتما از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: معضل آلودگی هوای تهران قدمت چندین ساله دارد که برطرف کردن آن نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها و به خصوص مردم است زیرا این مساله با راهکارهای موقتی مانند تعطیلی مدارس برطرف نمی‌شود.صادق نیت، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود در این شرایط از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و کاتالیزرهای دودکش اتومبیل خود را برندارند.

به گفته وی، موتور سیکلت‌ها در افزایش میزان آلودگی هوا نقش بسزایی دارند.صادق نیت، افزود: در چند سال اخیر شرکت‌های خودورسازی در دهانه دودکش اتومبیل‌ها کاتالیزورهای قرار می‌دهند تا دود کم‌تری وارد هوا شود اما متاسفانه چون برخی افراد بر این باور هستند که این کاتالیزورها موجب کاهش قدرت و افزایش مصرف سوخت می‌شود سریعا برای برداشتن آن اقدام می‌کنند اما توصیه می‌شود از انجام چنین کاری خودداری کنند زیرا این باور کاملا غلط است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، خاطرنشان کردد: روند تشدید آلودگی هوا با راهکارهای ارائه شده متوقف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha