سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 17097

محققان به تازگی موفق شده‌اند؛ با استفاده از یك نرم افزار رایانه‌ای علائم ابتدایی بیماری آلزایمر و زوال عقل را شناسایی كنند.

محققان دانشگاه مریلند در بالتیمور كانتی خاطرنشان كردند كه با كمك این نرم افزار می‌توان نخستین نشانه‌های مشكلات ذهنی ناشی از بالا رفتن سن و یا ناراحتی‌های تحلیل برنده ذهنی مانند آلزایمر را شناسایی كرد.

بر اساس گزارشی كه در مجله نیوساینستیت به چاپ رسیده این نرم افزار قادر است تفاوت‌های آشكار كننده و افشاگر را در الگوهای تایپی هر فرد شناسایی كند.

محققان می‌گویند: اگر علائم این بیماری در مراحل ابتدایی شناسایی شود تاثیر درمان و به تعویق انداختن پیشرفت بیماری افزایش می‌یابد در صورتی كه تاخیر در تشخیص، بیماری را وخیم‌تر كرده و درمان را مشكل می سازد.

محققان می‌دانسته‌اند كه ریتم تایپ كردن هر فرد منحصر به خود اوست و با گذشت زمان ثابت می‌ماند اما در شرایط استرس تغییر می‌كند. این نرم افزار ارزیابی جدید كه بر اساس یافته‌های فوق طراحی شده، می‌تواند یك الگوی تایپ كردن را شناسایی كند كه تحلیل‌های صورت گرفتن در توانایی‌های ذهنی و جسمی به مرور زمان را تشخیص می‌دهد و بنابراین با مشاهده تغییرات غیرطبیعی در این الگوها فرد باید به پزشك مراجعه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha