رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران از مشخص شدن تحقیقات چهار ساله مغناطیس سنجی خبر داد، گفت: طبق بررسی های انجام شده امواج مغناطیسی پایتخت در وضعیت سالم است.

سلامت نیوز: رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران از مشخص شدن تحقیقات چهار ساله مغناطیس سنجی خبر داد، گفت: طبق بررسی های انجام شده امواج مغناطیسی پایتخت در وضعیت سالم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معصومه آباد در جلسه علنی روز سه شنبه با ارائه گزارشی در خصوص بررسی میزان تشعشعات امواج مغناطیسی شهر تهران، اظهار کرد: در شورای سوم به دلیل نگرانی و دغدغه های بیشمار شهروندان پیرامون عوامل تهدیدکننده تشعشعات امواج مغناطیسی و به دلیل تغییر تکنولوژی های دنیا در دهه های اخیر، اینکه آیا آنتن های موجود در شهر می تواند در کنار بسیاری از تهدیدکننده ها به عنوان یک عامل تهدید کننده محسوب شود یا خیر، از سوالات و دغدغه های بیشمار شهروندان بود.


وی با بیان این مطلب که هیچ اطلاعاتی از وضعیت موجود تشعشعات امواج مغناطیسی شهر تهران در دست نداشتیم، تصریح کرد: به این دلیل که از چگونگی وضعیت و شرایط تشعشع امواج، اطلاعات موثق حاصل شود یک تحقیق بین بخشی را شروع کردیم که برای اولین بار این اقدام صورت گرفت.


رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر با بیان این مطلب که این تحقیق حدود چهار سال به طول انجامید و دو موضوع در آن بررسی شد، عنوان کرد: موضوع اول وضعیت میزان چگالی تشعشع امواج بود که اندازه گیری شد. همچنین از آنجایی که به طور مشخص هدف سنجش اثر این امواج یکی از پیامدهای سلامت بود، سه مورد از پیامدهای باروری سقط جنین، مرده زایی و وزن کم هنگام تولد را هدف این تحقیق قرار دادیم.


آباد با تاکید بر اینکه ۴۶۰ نقطه جغرافیایی شهر تهران در این تحقیق در نظر گرفته شد، بیان کرد: به طور مشخص ۴۶۰ نفر نمونه های ما بودند که در ۴۶۰ نقطه با استفاده از دستگاه ناردا که یک دستگاه مورد تایید سازمان انرژی اتمی است، توسط شرکت همراه اول انجام شد.


وی در ادامه با اشاره به این مطلب که  شرکت همراه اول در ابتدا به دلیل انجام این تحقیق در برابر شورای شهر گارد گرفته بود، اضافه کرد: به طور کامل عددی که توسط مانیتور دستگاه ارائه می شود مشخص است زیرا عددی به عنوان استاندارد در نمودار توسط سازمان icnirp (یک سازمان بین المللی حفاظت در برابر اشعه) مشخص شده است.


رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران افزود: به این دلیل که سازمان icnirp  مورد تایید سازمان انرژی اتمی ایران است، عدد استاندارد ارائه شده توسط این سازمان، مبنای تحقیق ما قرار گرفت و با استفاده از دستگاه ناردا در ۴۶۰ نقطه این اندازه گیری انجام شد.


آباد ضمن بیان این مطلب که امواج مغناطیسی پایتخت در وضعیت سالم است، اظهار کرد: این طرح تحت عنوان مسئولیت اجتماعی توسط شرکت همراه اول انجام شده و شهرداری تهران هیچگونه هزینه ای بابت این تحقیق متقبل نشده است.


در پایان صحبت های رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر، دکتر سید موسوی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه، شورای شهر را به عنوان یک نقطه جغرافیایی مورد اندازه گیری قرار داد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha