سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 17103

یك متخصص طب توانبخشی با تاكید برعدم استاندارد حركات ورزشی كه در اغلب مدارس انجام می‌شود، اظهار كرد: این حركات نقش موثری در تقویت عضلات دانش‌آموزان ندارد و همین امر سبب آسیب پذیری بیشتر قشر دانش آموز در برابر كیف‌های سنگین می‌شود.

دكتر رضایی مقدم در گفت وگو با ایسنا، مناسب‌ترین نوع كیف برای دانش آموزان را كیف‌های دارای دسته و چرخ عنوان و توصیه كرد: در صورت سنگینی كیف، آن را روی زمین حمل و جابه جا كنند.

این متخصص طب توانبخنشی با یادآوری رشد سریع دانش آموزان در سنین نوجوانی، برای جلوگیری از تنگی و آزاردهندگی زودهنگام كفش دانش‌آموزان نوجوان توصیه كرد: كفشی تهیه كنید كه میان نوك كفش و نوك انگشتان یك سانتی‌متر فاصله باشد.

وی همچنین پهنای مناسب كفش را نیم سانتی‌متر بیشتر از پهنای پنجه پای دانش آموز توصیف كرد و افزود: دانش آموزان به منظور صحت انتخاب می‌توانند دو جوراب نخی حوله‌ای موسوم به جوراب ورزشی بپوشند و سپس كفش مورد نظر را امتحان كنند.

دكتر رضایی مقدم با تاكید بر این كه ضعف عضلات دانش آموزان سبب تشدید مضرات حمل كیف سنگین روی دوش آنان می‌شود، كجی ستون فقرات را از مهمترین عوارض این امر ارزیابی كرد و افزود: افزایش گودی كمر، ‌ایجاد قوز پشت، گرفتگی عضلات و افتادگی و دردناكی گردن نیز از جمله عوارض شایع حمل كیف سنگین در دانش آموزان است.

وی در پایان نقش معلمان را در سلامت دانش آموزان موثر توصیف كرد و خواستار آن شد تا معلمان با تدوین برنامه‌ هفتگی مناسب، مانع سنگینی كیف دانش آموزان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha