چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 171043

طنز/ به مرحله لب‌به‌لب رسیدیم

سلامت نیوز: پوریا عالمی طنز پرداز در روزنامه شرق نوشت :الان به مرحله لب‌به‌لب رسیدیم. البته باید سریع بگوییم دوتا لب‌به‌لب داریم که ما منظورمان دومی است تا شائبه‌ای پیش نیاید. ممکن است شما بپرسید در چه‌چیزی به مرحله لب‌به‌لب رسیدیم. ما هم می‌گوییم مرحله جان. یعنی چی؟ یعنی الان جان ما به لبمان رسیده و کاملا لب‌به‌لب داریم زندگی می‌کنیم و یک تکان دیگر بخوریم جانمان ریخته بیرون. چطوری؟

این‌طوری که ما تازه توانسته بودیم با زلزله و سیل و گودبرداری و سقوط هواپیما و آتش‌گرفتن خودرو و اتوبوس و خارج‌شدن قطار از ریل و سوختن مدرسه کپری و تزریق آمپول تقلبی و چی‌وچی کنار بیاییم و راستش اصلا آمادگی نداشتیم هوا آلوده شود. یعنی ما عادت کردیم هوا پس بشود و بلدیم وقتی هوا پس است چطوری گلیممان را از آب بیرون بکشیم.

اما هوا کثیف شود چی؟ شوخی هم نیست. راستش ما هر روز تیپ‌قشنگه را می‌زنیم می‌رویم به دوستانمان سر می‌زنیم. بعید نیست فردا دوستانمان تیپ مشکی بزنند بیایند سر قبر ما. خلاصه الان قضیه جدی است و اگر در تهران نفس می‌کشید بعید نیست همین خطی که می‌خوانید آخر خط شما باشد.

در تأیید حرف ما شورای شهر تهران با اشاره به افزایش مرگ‌‌ومیرها در پی آلودگی هوا در روزهای اخیر در تهران اعلام کرد: «براساس گزارشات، آمار مرگ‌ومیرها از ۱۵۰ نفر به ۱۸۰ نفر رسیده است».

می‌بینید؟ البته شاید هم این جزء مدیریت شهری است و ما نمی‌دانیم و لابد گفتند حالا که نمی‌توانیم دل از تولید خودرو غیراستاندارد بکنیم تا هوا کمتر آلوده شود، طبق معمول از مردم مایه بگذاریم و ول کنیم هوا کار خودش را بکند و از جمعیت تهران کم شود.

منتها الان روزی ٣٠ نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا می‌میرند و اگر صد روز هم هوا را ول کنیم تا کثیف‌کاری کند، فوق‌فوقش سه هزار نفر خروجی داشته باشد که مسئولان شهری اذعان دارند سه هزار نفر مقابل مثلا ١٠‌ میلیون‌نفر جمعیت تهران اصلا چیزی نیست.

 شاید هم مسئولان و هم آلایندگان عزیز، برنامه بلندمدت‌تر دیگری در نظر دارند که ما بی‌خبریم. به‌هرحال هوا خیلی پس و آلوده است و شاید این جمله آخرین جمله‌ای باشد که شما می‌خوانید و شاید هم هوا ما را هم ناکار کرد و نتوانستیم این جمله را به آخر... .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha