نماینده مردم خوی در مجلس، اظهار داشت: انتظار داریم خانم دكتر دستجردی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، پاسخ قانع‌كننده‌ای نسبت به مشكلات حوزه بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی بدهند.

مؤید حسینی‌صدر كه در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت سخن می‌گفت با بیان این‌كه نقد من بر شخصیت، تعهد، ‌توانمندی، تخصص و تعهد وزیر پیشنهادی نیست، سوال من این است كه برنامه ارائه شده توسط خانم دستجردی، ‌جوابگوی مشكلات این حوزه هست یا نه.
وی در این راستا به برخی مشكلات حوزه بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی اشاره كرد و گفت: ‌شما در حوزه عدالت در سلامت، سطح‌بندی خدمات، نظام ارجاع، پزشك خانواده، ‌آموزش و تامین نیروی انسانی،‌ خودگردانی بیمارستان‌ها، ‌نظارت بر مواد غذایی، تامین دارو، سیاست‌های اصل 44، ‌مشاركت‌های مردمی و بیماری‌های خاص چه برنامه‌هایی دارید؟

وی با اشاره به اجرای طرح پزشك خانواده از سال 84 افزود: مطابق قانون بودجه سال جاری مقرر شده كه در روستاها و شهرهایی كه زیر صد هزار نفر جمعیت دارند این قانون به اجرا درآید، هنوز اجرای این طرح از روستاها و شهرهای بیش از 20 هزار نفر فراتر نرفته است. هم‌چنین روستاییان و ساكنان شهرهای مزبور در مورد دریافت حداقل خدمات در مضیقه‌اند، شما چه برنامه‌ای در این زمینه‌ها دارید و چگونه می‌خواهید عمل كنید؟

لاریجانی در این هنگام از ناطق خواست كه به اشكالات برنامه وزیر پیشنهادی اشاره كند و نه اشكالات سیستم بهداشت و درمان و به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی سخن بگوید.

حسینی‌صدر نیز با بیان این‌كه در برنامه خانم دستجردی ذكر نشده كه چگونه می‌خواهد این مشكلات را حل كند، در هیات دولت همگرایی ایجاد كرده و با وزارت رفاه تعامل سازنده برقرار كند، گفت: قانون بیمه همگانی در سال 1373 به تصویب مجلس رسیده، ‌این قانون الان 15 سال است كه اجرا نشده و در برنامه وزیر پیشنهادی راه‌حلی برای اجرایی آن بیان نشده است.

وی به رواج بحث زیرمیزی در پی عدم امكان دریافت كارانه پزشكان بیمارستان‌ها اشاره كرد و از وحیدی دستجردی پرسید كه چه راه‌حلی در این زمینه دارید؟

وی با بیان این‌كه 50 درصد بیمارستان‌های ما در برابر زلزله مقاوم نیستند، این پرسش را مطرح كرد كه وزیر پیشنهادی چه راه‌حلی برای این موضوع دارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha