چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اخبار مطرح شده درخصوص شیوع آنفلوآنزای بزی در رفسنجان را تکذیب کرد و گفت: شیوع آنفولانزای خوکی در اکثر استان ها کاهش پیدا کرده است.

تکذیب شیوع آنفلوآنزای بزی

سلامت نیوز معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اخبار مطرح شده درخصوص شیوع آنفلوآنزای بزی در رفسنجان را تکذیب کرد و گفت: شیوع آنفولانزای خوکی در اکثر استان ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز،علی اکبر سیاری خانه ملت، درخصوص برخی اخبار مطرح شده مبنی بر شیوع آنفلوآنزای بزی در شهرستان انار و رفسنجان استان کرمان، گفت:‌ این مورد تنها شایعه بوده و تا کنون از این نوع بیماری درهیچ استانی گزارش نشده است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین اخبار از آنفلوآنزای خوکی، گفت: شیوع آنفلوآنزای H1N1 درهمه کشور کاهش پیدا کرده و میزان ابتلا، مراجعه به بیمارستان ها  و فوت تا حدود بسیارزیادی به ویژه در 2 استان کرمان و سیستان و بلوچستان کم شده است.
وی با اشاره به اینکه هرسال در فصل زمستان آنفلوآنزای H1N1 شیوع پیدا می کند، افزود: عامل آنفلوآنزا سه نوع ویروس A،B،C است که هرکدام ژن های مختلفی دارد که نوع تغییرات ژنی آن در انسان ها نیز بیماری زا است، البته این بیماری از سال 1981 تا کنون بارها در کشورمان دیده شده که در مقاطع مختلف شیوع آن کاهش می یابد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بررعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم، تصریح کرد:‌ این بیماری از طریق ترشحات دهان، بینی و دست منتقل می شود، همچنین افراد آسیب پذیر باید پیش از شروع فصل زمستان یعنی اواخر تابستان واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند زیرا میزان ابتلا 80 درصد کاهش پیدا می کند، البته افراد مبتلا نیز باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.
لازم به ذکر است، مسئول شبکه دامپزشکی انار نسبت به شیوع آنفلوآنزای بزی هشدار داد وگفت: قاچاق دام مهمترین عامل این بیماری است، سید احسان منصوری نژاد تاکید کرد: بیماری تب کیو که به آنفلوانزای بزی معروف است یک بیماری مشترک بین انسان و دام محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha