چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1711

نفس نفس زدن علت بسیاری از بیماریهاست كه به محض عارض شدن باید پزشك را از این موضوع آگاه كرد.

نفس نفس زدن نشانه بیماری است
به گزارش سلامت نیوز و به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز؛ علل بروز نفس نفس زدن حالت چاقی مفرط است، به طوریكه اشخاص خیلی چاق، حتی اگر قلب و ریه سالمی داشته باشند در اثر كار بدنی _ حتی جزئی _ خیلی زود به نفس زدن می‌افتند. در مقابل اشخاص جوانی كه از نفس زدن شكایت دارند بیشتر كسانی هستند كه یا مبتلا به كم خونی (آنمی) و یا اعصاب تنفسی آنها خوب كار نمی‌كند.
افراد دسته اخیر همیشه از بابت اینكه ممكن است در كار قلبشان اختلال وجود داشته باشد اندوهناكند و تنها بعد از آزمایش دقیق قلب است كه خلاف آن می‌تواند ثابت شود.
این گزارش حاكی است،عفونت‌های حاد ریوی كه با تب و سرفه همراهند باعث كاهش تنفس می‌شوند. از جمله این بیماریها می‌توان پرونكو نپومونی، نپومونی لوبر، پلوریزی، برونشیت حاد، برنشیولیت را نام برد.
بنابراین گزارش؛ عفونت‌های قسمت‌های مختلف دستگاه تنفسی ممكن است باعث انسداد جزئی و یا كلی مجاری تنفسی فوقانی شود كه نشانه آن تنفس با صدای خاص از بینی است.
مهمترین بیماری‌هایی كه دارای این علامت هستند شامل لارنژیت، دیفتری، گروه بیماریهای تنفسی اطفال كه تحت نام خروسك و خناق و غیره نامیده می‌شوند گاهی اوقات بصورتی شدید ظاهر می‌شوند كه باعث مسدود شدن مجاری تنفسی فوقانی می‌شوند و طفل را تا سرحد خفگی پیش می‌برند. همچنین بیماری‌های قلبی ممكن است موجب نفس نفس زدن شوند كه اغلب ناشی از نارسایی حفره چپ قلبی است. (خون از ریه‌ها وارد این حفره شده و به وسیله قلب به سایر قسمتهای بدن فرستاده می‌شود) این نارسایی حفره‌ای سبب می‌شود تا در هر وهله اندكی خون در ریه‌ها باقی بماند كه باعث كاهش تنفس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha