چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 17117

رئیس شبکه بهداشت و درمان نیشابور از موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان خبر داد.

احمد درودی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بدان معناست که شبکه بهداشت و درمان نیشابور و دانشکده پرستاری وابسته به این شبکه به دانشکده ارتقا یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نیشابور گفت: نامه ای از سوی باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به مدیران شهرستان ارسال شده است که این ارتقا را تایید می کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این نامه در پی برگزاری یکصد و نود و ششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی اعضای شورا با ارتقای شبکه و پرستاری نیشابور به دانشکده علوم پزشکی موافقت به عمل آورده اند.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر دانشکده پرستاری با یک رشته کارشناسی پرستاری فعالیت می کند که با انجام ارتقا به دانشکده علوم پزشکی و برنامه ریزی انجام شده از سال آتی می توانیم در سه رشته مقطع کارشناسی و دو رشته مقطع کاردانی دانشجو پذیرش کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیگیری این ارتقا بیش از شش سال به طول انجامیده است از تلاشهای نمایندگان مجلس دوره های مختلف، فرمانداران وقت و کنونی، مقامات استانی و کشوری و رسانه های گروهی که این ارتقا را به نفع نیشابور رقم زدند، تشکرکرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نیشابور خاطرنشان کرد: با انجام رسمی ارتقا که طی چند ماه آینده صورت خواهد گرفت،‌ به لحاظ اداری نیشابور از زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به مثابه اداره کل خراسان رضوی است خارج شده و زیر نظر وزارتخانه فعالیت خواهد کرد.

درودی عنوان کرد: پیش از نیشابور شهرستانهای سبزوار و گناباد به واسطه داشتن دانشگاه علوم پزشکی و تربت حیدریه به خاطر دانشکده علوم پزشکی از سیستم اداری استان خارج شده و به طور مستقیم با وزارتخانه در تهران مرتبط هستند.

وی وجود این حالت اداری را باعث افزایش جذب اعتبار عمرانی، درمانی،‌ آموزشی و اداری و در مجموع ارتقای کمیت و کیفیت خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی در شهرستان نیشابور دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha