یک متخصص قلب، کاهش وزن را یکی از توصیه‌های درمانی در مورد فشار خون بالا دانست و گفت: معمولا فشار خون در افراد چاق بالاتر ست و به ازای هر کاهشی در وزن بدن و توده چربی آن به همان نسبت نیز فشار خون کاهش می‌یابد.

دکتر محمد جعفر محمودی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب افزود: وزن بالا به معنی فشار خون بالاست و فشار خون بالا یعنی حوادث مغزی و قلبی بیشتر.

این متخصص قلب، کاهش میزان نمک در رژیم غذایی را بسیار مهم عنوان کرد و تاكید كرد: بیماران مبتلا به فشار خون و حتی آحاد مردم نیز باید به مقدار مناسب از نمك استفاده کنند.

دکتر محمودی با بیان اینکه به طور متعارف و متوسط روزانه 6 گرم نمک در رژیم غذایی ایرانی‌ها مصرف می‌شود، گفت: مبتلایان به فشار خون بالا باید این میزان را به طور قابل توجهی و به عنوان مثال به حدود 1 تا 2 گرم در روز کاهش بدهند و به بیان ساده‌تر به نمک مصرفی در پخت غذا بسنده کرده و نمک سفره را حذف کنند.

وی افزود: این محدودیت برای مبتلایان به نارسایی قلبی شدیدتر خواهد بود و حتی مواد غذایی که به طور طبیعی حاوی نمک هستند باید در رژیم غذایی آنها کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha