نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد توانایی فرد در کاهش مصرف شیرینی و مواد قندی از هورمونی ناشی می‌شود که کبد آن را ترشح می‌کند.

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد توانایی فرد در کاهش مصرف شیرینی و مواد قندی از هورمونی ناشی می‌شود که کبد آن را ترشح می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ مطالعات متعددی در مورد بررسی علت تمایل افراد به مصرف مواد قندی و اعتیادآور بودن این مواد خوراکی انجام گرفته اما پزشکان اطلاعات کافی در مورد سیگنال‌های تنظیم کننده‌ای که بدن پس از دریافت مواد قندی ارسال می‌کند در دست ندارند.


«متیو گیلوم»، نویسنده این مطالعه گفت: تصور نمی‌کردیم فاکتوری تنظیم کننده در کبد وجود داشته باشد که میل به مصرف مواد قندی را کنترل کند. این هورمون به نام FGF21 می‌تواند تاثیرات قابل توجهی روی سیستم عصب مرکزی و میل به مصرف مواد قندی داشته باشد.


این سیستم هشدار دهنده برای کمک به بهبود کیفیت رژیم غذایی یا به عنوان یک فاکتور حفاظت کننده طبیعی عمل می‌کند. به گفته گیلوم، این امیدواری وجود دارد که با بررسی مسیر عملکرد این هورمون بتوان به روش درمانی موثر برای چاقی و دیابت دست پیدا کرد.


همچنین افرادی که برای داشتن احساس آرامش شکلات مصرف می‌کنند می‌دانند قند ارتباط نزدیکی با خلق و خو دارد بنابراین لازم است پزشکان با هوشیاری بیشتری این بررسی را انجام دهند.


به گزارش دیسکاوری نیوز، «استون کلیور» یکی ‌یگر از متخصصان این مطالعه هم گفت:‌ در حالی که به نظر می‌آید مجرای تنظیم کننده FGF21‌ می‌تواند نوشدارویی برای از بین بردن میل به مصرف مواد قندی باشد لازم است توجه شود این رفتارهای پاداشی، ارتباط نزدیکی با خلق و خود دارد و بنابراین انجام مطالعات دیگری که تعیین کند آیا هورمون FGF21 موجب افسردگی می‌شود؟ ضرورت پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha