یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: استفاده از مکمل‌های آهن برای جلوگیری از کمبود آهن آنمیا در کودکان، خطر مالاریا را در این افراد یا حتی در جوانانی که در محل‌های نامناسب که امکان ابتلا به مالاریا موجود است را افزایش نمی‌دهد.

در مطالعه‌های قبلی محققان اعلام کرده بودند در کشورهایی که مالاریا دیده شده بود، مکمل‌های آهن موجب افزایش خطر مالاریا و مرگ شده بودند و دوز بالایی از آهن که به عنون دارو داده می‌شود ممکن است نیاز آهن در خون را برطرف و شرایط برای مالاریا را افزایش دهد.

براساس مطالعه جدید محققان اعلام کردند: کودکان حتی در مناطقی که مالاریا در آنجا دیده شده زندگی می‌کنند، نباید از مصرف مکمل‌های آهن منع شوند. در حالی که قبل از سال 2007 سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده بود که در همه کشورها از مکمل‌های آهن برای جلوگیری از کمبود آهن و آنمیا استفاده شود.

این سازمان اخیرا راهنمای خود را تغییر داده و مصرف این مکمل‌ها را برای کودکان زیر دو سال ساکن درمناطق مستعد به ابتلا به مالاریا را ممنوع کرد.

طبق این گزارش؛ محققان 68 منطقه که مالاریا در آنها دیده شد و 42 هزار و 981 کودک را مورد بررسی قرار دادند که در این خصوص آنها دریافتند؛ هیچ افزایش خطری در بین افراد مصرف کننده قرص‌های آهن وجود نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha