آبان ماه امسال 243 نفر بر اثر حوادث کار در تهران جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24.3 درصد کاهش نشان می‌دهد.

سلامت نیوز:آبان ماه امسال 243 نفر بر اثر حوادث کار در تهران جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24.3 درصد کاهش نشان می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پزشکی قانونی اعلام کرد: تا پایان آبان ماه امسال 243 مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان‌ها ارجاع شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از حوادث کار 321 نفر اعلام شده بود 24.3 درصد کاهش یافته است.


بنابر این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از حوادث کار در 8ماه نخست امسال 241 نفر مرد و 2 نفر زن بوده است.در آبان ماه امسال نیز تعداد فوت ناشی از حوادث کار با 8.3 درصد کاهش نسبت به مرداد سال قبل 22 نفر اعلام شده است.


طبق قوانین موجود حوادث ناشی از کار با دو ویژگی مشخص می‌شوند : حوادثی که در حین انجام وظیفه رخ می‌دهند و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می‌دهند. با بررسی آمارهای منتشر شده در سال های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت،،سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور هستند که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می تواند بروز  این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha