پژوهشگران اعلام كردند: ویروس آنفلوآنزای خوكی برای تولید یك سوپر ویروس قوی و جدید با دیگر نسخه‌های ویروس آنفلوآنزا تركیب نمی‌شود بلكه معمولا بر سایر انواع این ویروس غلبه می‌كند.

این پژوهشگران گزارش دادند كه اگر این ویروس در یك فضای بسته با دیگر نسخه‌های ویروسی آنفلوآنزا قرار داده شود برای تولید یك گونه جدید و قدرتمند ویروسی با آنها تركیب نمی‌شود بلكه بر آنها غالب می‌شود.

محققان دانشگاه مریلند در این پژوهش به طور عمدی راسوها را با چند ویروس مختلف آنفلوآنزای خوكی آلوده كردند تا بررسی كنند كه چه اتفاقی برای ویروس آنفلوآنزای خوكی می‌افتد. این در واقع یكی از مهمترین نگرانی‌های متخصصان درباره ویروس H1N1/A است. اما خوشبختانه این پژوهشگران مشاهده كردند كه در این شرایط هیچ جهش ژنی در ویروس H1N1 رخ نداد.

محققان حفرات بینی راسوها را به دقت بررسی كردند اما هیچ گونه ویروسی جدید و قوی‌تر پیدا نكردند اما بررسی‌ها نشان داد: راسوهایی كه به هر دو نوع آنفلوآنزا مبتلا شده بودند علائم وخیم‌تر و شدیدتری داشتند و به راحتی ویروس آنفلوآنزای خوكی را منتشر می‌كردند. بنابراین دانشمندان اعلام كردند: هیچ تعجبی ندارد كه ویروس آنفلوآنزای خوكی در جهان حاكم و ویروس غالب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha