رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آخرین آمار دانش‌آموزان "اوتیسم" و" دیرآموز" در کشور را اعلام کرد.

آخرین آمار دانش‌آموزان "اوتیسمی"/ مجبوریم از معلمان عادی استفاده کنیم

سلامت نیوز:رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آخرین آمار دانش‌آموزان "اوتیسم" و" دیرآموز" در کشور را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،مجید قدمی (رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور)  با اعلام آخرین آمار دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم در کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در کشور داریم که از این تعداد امسال حدود ۴۰ نفر شناسایی شدند که البته این آمار به بالای ۸۰ نفر هم افزایش خواهد یافت.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه در حوزه اوتیسم و بچه‌های چند معلولیتی بضاعت علمی دانشگاه‌های ما پایین است، افزود: یعنی دانشگاه‌ها در مرحله تشخیص خوب عمل می‌کنند، اما در مرحله روش‌های بازپروی و آموزش محتوا‌ها کم کار شده، به همین خاطر در نظر داریم؛ در این حوزه به طور ویژه کار کنیم.


قدمی اضافه کرد: با توجه به راه‌اندازی سنجش الکترونیکی، شناسایی دانش‌آموزان دیرآموز سرعت گرفته است، و ما در حال حاضر می‌دانیم که هر کدام از دانش آموزان دیرآموز در کدام مدرسه و در کدام شهر توزیع شده‌اند.


وی با بیان این مطلب که برای این بخش به طور ویژه محتوا آماده کرده‌ایم، اظهار داشت: دی وی‌هایی را برای راهنمایی معلم مدارس عادی در زمینه برخورد با دانش‌آموزان دیرآموز آماده کرده‌ایم تا معلمان بدانند با این دسته از دانش آموزان چگونه برخورد کنند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام اینکه نزدیک به ۳۰ هزار دانش آموز در سنجش امسال، دیرآموز شناسایی شده‌اند، گفت: بچه‌های دیرآموز بین کم‌توان ذهنی و عادی هستند.


قدمی با بیان این مطلب که درخواست ۸۰۰ مجوز استخدام را کرده‌ایم، گفت: سازمان با پدیده بازنشستگی همکاران رو به رواست و به طور ویژه درخواست کردیم و پیگیر آن هم هستیم. از ۵ هزار نفری که قرار است از طریق آزمون وارد آموزش و پرورش شوند، ۱۲۵ نفر وارد سازمان آموزش و پرورش استثنایی می‌شوند که این تعداد برای ما کم است.


وی با اشاره به اینکه به علت محدودیت نیروی انسانی، ناچاری از معلمان‌ عادی و مازاد استفاده کنیم که البته درست نیست، اظهار داشت: درست این است که لیسانس‌ها و فوق لیسانس‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی را جذب کنیم.


قدمی به تأمین هزینه کاشت حلزون برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در سال تحصیلی جاری نیاز به کاشت حلزون دارند که این عمل برای آن‌ها انجام خواهد شد.


وی همچنین از پرداخت هزینه داروهای مستمر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و اظهار داشت: پرداخت هزینه داروهای مستمر این دانش‌آموزان کامل پرداخت می‌شود؛ البته با اولویت مناطق محروم و با اعتبار ۳ میلیارد تومانی این کار انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha