رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: شب گذشته با خبر شدیم که متن حکم متهمان بیمارستان خمینی شهر در فضاهای مجازی منتشر شده است و به همین دلیل، این سازمان برای یافتن عاملان این کار غیراخلاقی، پیگیری جدی انجام خواهد داد.

افشای حکم متهمان خمینی شهر، نهایت بی اخلاقی است

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: شب گذشته با خبر شدیم که متن حکم متهمان بیمارستان خمینی شهر در فضاهای مجازی منتشر شده است و به همین دلیل، این سازمان برای یافتن عاملان این کار غیراخلاقی، پیگیری جدی انجام خواهد داد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر عباسعلی جوادی در گفت و گو با سلامت آنلاین افزود: متاسفانه متن حکمی که در فضاهای مجازی دست به دست شده، واقعی است و جعلی نیست. ما با متهمان حادثه خمینی شهر هم صحبت کردیم، اما آنها هم از نحوه انتشار این حکم، کاملا اظهار بی اطلاعی کردند و از این موضوع هم خیلی ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، نباید حکم متهمان تحت هیچ شرایطی در بین عموم مردم منتشر شود، یادآور شد: حتی اگر فردی به اعدام هم محکوم شده باشد، هیچ کسی حق ندارد که متن حکم اعدام را به صورت عمومی در جامعه پخش کند.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: بزودی جلسه ای با دادستان اصفهان خواهیم داشت تا مشخص شود چطور یک حکم قضایی به دست عموم مردم رسیده است، اما به هر حال این کار چه از طریق فردی در مجموعه دادستانی و چه در بیرون از دادستانی اتفاق افتاده باشد، قابل پیگیری قانونی است و ما خواستار برخورد قانونی و قاطع با افشاکنندگان این حکم خواهیم بود.

متن حکم منتشر شده در فضای مجازی

انتشار حکم متهمان بیمارستان خمینی شهر
پس از گذشت حدود سه هفته از رسانه ای شدن ماجرای کشیدن بخیه چانه کودک خمینی شهری به دلیل نداشتن هزینه درمان آن، حکم متهمان این تخلف پزشکی صادر و در اقدامی نادر جزییات آن شب گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

بر اساس مندرجات حکم صادر شده  که در تاریخ پنچم دی ماه صادر شده و به  امضای مجتبی پور پیر علی ، رییس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو خمینی شهر رسیده،، پزشک اورژانس به پرداخت دیه، ۲۴ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ماه انفصال  خدمت محکوم شده است .

همچنین، پرستار کشیک به ۲۴ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ماه انفصال از خدمت و سوپروایزر به ۹ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ماه انفصال از خدمت محکوم شده اند.

البته حکم صادر شده ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ  قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان اصفهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha