درست بیست روز پس از رسانه ای شدن ماجرای کشیدن بخیه چانه کودک خمینی شهری به دلیل نداشتن هزینه آن، حکم متهمان این تخلف پزشکی صادر و در اقدامی نادر جزییات آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

سلامت نیوز: درست بیست روز پس از رسانه ای شدن ماجرای کشیدن بخیه چانه کودک خمینی شهری به دلیل نداشتن هزینه آن، حکم متهمان این تخلف پزشکی صادر و در اقدامی نادر جزییات آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین بر اساس مندرجات حکم صادر شده  که در تاریخ پنچم دی ماه صادر شده و به  امضای مجتبی پور پیر علی ، رییس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو خمینی شهر رسیده،، پزشک اورژانس به پرداخت دیه، ۲۴ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ماه انفصال  خدمت محکوم شده است .

همچنین، پرستار کشیک به ۲۴ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ماه انفصال از خدمت و سوپروایزر به ۹ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ماه انفصال از خدمت محکوم شده اند.

حکم صادر شده ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ  قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان اصفهان است.

 نکنه جالب و البته تاسف انگیز انتشار متن حکم  که ۵ دی ماه صادر شده  در گروه ها و  کانال ها و شبکه های اجتماعی است و به جای اینکه مسئولان قضایی استان اصفهان در باره  حکم اطلاع رسانی شفاف و دقبق داشته باشند،  متن حکم همراه با اسامی متهمان به بیرون درز پیدا کرده و  بدون تردید انتشار آن بدان شکل منطقی و درست  نیست و مسئولان قضایی ذیربط باید با انتشار دهندگان حکم برخورد کنند.

احمد خسروی‌وفا ، رییس کل دادگستری استان اصفهان روز گذشته ضمن اعلام صادر شدن حکم دادگاه بدوی پرونده حادثه بیمارستان خمینی‌شهر اظهار کرده بود: این پرونده پس از انجام تحقیقات مقدماتی به دادگاه ارسال و حکم غیرقطعی در خصوص متهمان آن صادر شده است.

وی تاکید  کرده بود: از آنجا که به موجب ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، دادگستری تنها مجاز به اطلاع‌رسانی احکام قطعی دادگاه‌هاست و حکم صادره غیرقطعی بوده و اصحاب دعوی ظرف ۲۰ روز مهلت اعتراض و تجدیدنظرخواهی از آن را دارند؛ از ذکر جزئیات بیشتر خودداری به عمل می‌آید.

حال رییس کل دادگستری استان اصفهان بایدبه این پرسش پاسخ دهد که  این حکم چرا و  از چه طریقی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha