مسئول دفتر مرکزی مشاوره معاونت دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به انجام پایش سلامت روان برای کلیه دانشجویان جدید الورود دانشگاههای علوم پزشکی جزئیات این پایش را اعلام کرد.

افسانه صادقی در گفتگو با مهر افزود: تمام دانشجویان جدید الورود در دانشگاههای علوم پزشکی یک ماه پس از آغاز سال تحصیلی در طرح پایش سلامت روان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: دانشجویان در طرح پایش سلامت روان با پرسشنامه GHQ که پرسشنامه سلامت عمومی و فرم 28 سئوالی آن را شامل می شود مورد غربالگری قرار می گیرند.

صادقی یادآور شد: در صورتی که نتیجه تست دانشجویی از نقطه برش مورد نظر بالاتر باشد، فرد مشکوک به اختلال شناسایی می شود و طی یک روند محرمانه از دانشجو خواسته می شود که به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویی که مشکوک به اختلال تشخیص داده شده است، دوباره از سوی روانشناس بالینی و روانپزشک در مرکز مشاوره مورد ارزیابی مصاحبه ای قرار می گیرد و در صورت مثبت بودن آزمایشات مربوطه، دانشجو در برنامه تحت نظر مرکز مشاوره قرار می گیرد.

مسئول دفتر مرکزی مشاوره معاونت دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: مراکز مشاوره وظیفه دارند تا بهبود دانشجوی مورد نظر و تا زمانی که خطری وی را تهدید نکند برنامه مشاوره ای خود را ادامه دهند.

صادقی تاکید کرد: این طرح برای کلیه دانشجویان جدید الورود دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت و وزارت علوم اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha