رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تائید مرگ دو تن دیگر بر اثر بیماری آنفلوآنزای خوکی گفت: شمار افرادی که بر اثر ابتلا به این بیماری تاکنون در شهرهای دزفول و شوش جان باخته اند به سه نفر رسیده است.

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تائید مرگ دو تن دیگر بر اثر بیماری آنفلوآنزای خوکی گفت: شمار افرادی که بر اثر ابتلا به این بیماری تاکنون در شهرهای دزفول و شوش جان باخته اند به سه نفر رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اواخر آذر امسال مرگ نخستین بیمار بر اثر آنفلوآنزای خوکی در شهرستان دزفول تائید شد.یوسف پریدار افزود:هر سه مورد فوتی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای خوکی، مرد بوده اند ضمن اینکه یکی از آنان بیماری زمینه ای نداشته است.

وی آمار تعداد افرادی که بر اثر آنفلوآنزا در بیمارستان های شمال خوزستان بستری هستند را بیان نکرد اما گفت:تعدادی بیمار مشکوک به آنفلوآنزای خوکی، در بیمارستان دزفول بستری هستند و برای بستری کردن این بیماران علاوه بر بخش عفونی بیمارستان بزرگ دزفول از ظرفیت سایر بخش ها نیز استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:تعدادی از افرادی که مشکوک به بیماری آنفلوآنزای خوکی بوده و در بیمارستان بزرگ دزفول بستری بودند با منفی بودن جواب آزمایش با بهبودی کامل و در سلامت از بیمارستان مرخص شدند.

پریدار اظهارکرد: بیماری آنفلوآنزا در سال های گذشته هم وجود داشته اما از آنجا که ویروس آنفلوآنزا هر سه سال یکبار آنتی ژن های سطح خود را تغییر داده و حالت تهاجمی پیدا کرده لذا افراد بیشتری را درگیر می کند.وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای خوکی در منطقه شمال خوزستان در کنترل است گفت: نگرانی از این بابت وجود ندارد ضمن اینکه موج این بیماری در حال گذر است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:کمبودی از نظر دارو ، امکانات و کادر درمانی وجود ندارد.دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراکز بهداشتی و درمانی شهرهای دزفول، شوش و گتوند در شمال خوزستان را زیر مدیریت خود دارد.آنفلوآنزای اچ وان ان وان یک بیماری حاد تنفسی و به شدت واگیردار است که منشا آن در ابتدا خوکی بوده اما اکنون بر اثر جهش ژنتیکی به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha