پژوهشگران اعلام كردند كه بر اساس آخرین گزارش‌ها، یك واكسن آنفلوآنزای خوكی كه هم اكنون در انگلیس تحت آزمایش است نتایج موفقیت آمیزی داشته است.

دانشمندان در طول آزمایش‌ها مشاهده كردند كه تنها پس از تزریق یك دوز از این واكسن جدید در بدن داوطلبان تحت آزمایش، واكنش قوی سیستم ایمنی در برابر ویروس این بیماری ایجاد شده است.

به گفته كارشناسان و مقامات بهداشتی این كشور، پس از موفقیت در آزمایشات اولیه، آزمایش‌های بعدی در مقیاس‌های بزرگتر هم اكنون در سراسر جهان در حال انجام است.

دانشمندان دانشگاه لیسستر در انگلیس اظهار داشتند كه در این تحقیقات 100 فرد سالم را كه برای این آزمایش ها داوطلب شده بودند آزمایش كردند تا واكنش سیستم ایمنی بدن آنها را به واكسن جدید بررسی كنند.

سرپرست این تیم تحقیقاتی تصریح كرده است كه در 80 درصد از داوطلبان واكنش قوی و مطلوب سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس پس از تزریق یك دوز از واكسن مشاهده شده است.

همچنین پس از تزریق دوز دوم در 90 درصد این افراد مصونیت قوی در برابر ویروس H1N1 بروز كرد.

وی خاطر نشان كرد: نتایج این آزمایش ها نشان می دهد كه یك دوز این واكسن برای محافظت در برابر آنفلوآنزای خوكی یا H1N1 كافی است.

با این یافته امید به دستیابی به این واكسن تا پاییز امسال افزایش یافت و همچنین آزمایشات بعدی روی شمار بیشتری از افراد از جمله كودكان آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha