گزارش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص «راهکارهای اجرایی کاهش آلودگی هوا» در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری، ارایه شد.

سلامت نیوز:گزارش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص «راهکارهای اجرایی کاهش آلودگی هوا» در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری، ارایه شد.

به گزارش سلامت نیوز بنا بر گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، طرح ارتقای کیفیت فرآورده‌های سوختی شامل بنزین و گازوئیل جهت تکمیل توزیع در کلان‌شهرها در مرحله اول و گسترش به کل کشور در پالایشگاه‌ها از جمله اقدامات در دست اجراست.

همچنین اختصاص حداقل 10 درصد از ظرفیت‌های جدید تولید برق به نیروگاه‌های بادی، خورشیدی، زیست توده و زمین گرمایی و حمایت از توسعه شبکه هوشمند انرژی از دیگر برنامه‌ها برای کاهش آلودگی هواست. تعویض کاتالیزگر خودروهای عمومی درون شهری و پیشنهاد جایگزینی موتورسیکلت-های برقی بجای موتورسیکلت‌های بنزینی، ایجاد ساختار یکپارچه معاینه فنی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های الکترونیکی و اصلاح حدود مجاز آلایندگی در معاینه فنی، ارایه برنامه اجرایی نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی درون کلانشهرها، تکمیل اجرای طرح کاهش، هدایت و انتقال بخارهای بنزین (کهاب)، ارایه برنامه بازسازی، نوسازی و ارتقای فناوری در صنایع آلوده کلان‌شهرها و الزام واحدهای صنعتی با آلودگی بالا به تجهیزات کنترلی و نیز افزایش سرانه فضای سبز در شهرها و حریم آنها،از دیگر راهکارها و برنامه‌های پیش‌بینی شده در گزارش مذکور برای کاهش آلودگی هواست.

در ادامه جلسه، موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی مغرب به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد مشتمل بر یک مقدمه و بیست و نه ماده به تصویب دولت رسید.

همچنین موافقتنامه انتقال محکومین به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان مشتمل بر یک مقدمه و بیست و دو ماده تصویب شد.
دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و مشارکت و سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای و بخش‌های غیردولتی در حوزه‌های نوین با فناوری پیشرفته، ضمن اضافه نمودن شركت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای، به این شرکت اجازه داد برای تولید دانش فنی و انتقال تكنولوژی ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای تا 49 درصد در سهام شركت ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی ایران (سورنا) مشاركت نماید.
در  این جلسه همچنین آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری اصلاح گردید. براساس اصلاح این آیین‌نامه، بیمه شدگانی كه بخواهند سوابق آنها در محاسبات منظور شود، باید حداكثر ظرف مدت 14 ماه از تاریخ تصویب این اصلاحیه و یا اخذ پروانه وكالت چنانچه مؤخر بر این تصویب نامه باشد، به صندوق مراجعه نمایند و توافقنامه لازم را با صندوق امضا كنند.

اعضای دولت در ادامه، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات دریافتی شركت‌های فعال در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به كشور عراق و ونزوئلا از سه سال به پنج سال موافقت نمودند. افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات به شرکت‌های یاد شده به دلیل مواجه شدن آنها با بروز مشکلاتی در بازپرداخت تسهیلات دریافتی از قبیل نا آرامی‌های اخیر در كشور عراق و تغییر ارز حاصل از صادرات خدمات فنی و مهندسی از دلار به بولیوار توسط دولت ونزوئلا و كاهش ارزش پول ملی آن كشور در مقابل دلار صورت گرفته است.

هیات وزیران در راستای تهاتر دیون دولت با مطالبات خود از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف نمود به منظور تسویه بدهی کامل دستگاههای اجرایی و شرکتهای تابعه به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بودجه سال 1395 کل کشور و سالهای بعد با رعایت قوانین و مقررات مربوط از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهمالشرکه، حق بهرهبرداری و بهره مالکان بابت رد دیون دولت (وزارتخانهها و مؤسسات دولتی و شرکتهای وابسته) نسبت به پیشنهاد و پیشبینی بودجه در قانون جهت پرداخت به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) اقدام نماید.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز موظف است در هر سال پس از دریافت مبلغ پیشبینی شده در قانون بودجه با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به انتقال اسناد مالکیت به میزان بودجه دریافتی (املاک تأیید شده از سوی سازمان حسابرسی کل کشور) به نام دولت اقدام نماید.
دولت همچنین با ورود و ترخیص آمبولانس كم مصرف برای حمل و نقل بیماران در مناطق روستایی به تعداد مورد نیاز با معافیت از سود بازرگانی و رعایت سایر مقررات موافقت نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha