شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 17172

فدراسیونهای بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر روز جمعه هشدار دادند کشورهای بسیار فقیر باید خود را برای رویارویی با موج دوم شیوع بیماری آنفلوانزای «نوع آ» آماده کنند.

رابرت کافمن مدیر واحد تدارکات شیوع بیماری های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در این باره گفت: «تجربه به ما ثابت کرده است ویروسها، بیش از یک بار در کره زمین شیوع پیدا می کنند، ما دقیقا نمی دانیم آیا موج دوم ویروس آنفلوانزای نوع آ بار دیگر به سراغ جهانیان خواهد آمد و اینکه این بار، شیوع این ویروس باز هم جدی است یا خیر ولی آنچه اهمیت دارد این است که برای رویارویی با این موج باید آماده باشیم و در این میان، کشورهای بسیار فقیر از دیگر کشورها آسیب پذیرتر هستند».

فدراسیون بین المللی هلال احمر نیز از روز جمعه با هدف کمک به کشورهای بسیار فقیر که دسترسی بسیار ناچیزی به واکسن آنفلوانزا نوع آ دارند، تلاش خود را با انتشار تبلیغاتی جهانی آغاز کرد که در آنها به جزئیات اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ می شود، پرداخته شده است.

دکتر «تمام العودت» مسئول فوریتهای پزشکی این فدراسیون در این باره گفت: «ما قصد داریم به آسیب پذیرترین افراد یعنی آنهایی که تلویزیون و اینترنت و حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند در منازلشان دسترسی داشته باشیم».

 بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تاکنون 2837 در جهان در اثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزای نوع «آ» جان خود را از دست داده اند. این سازمان می گوید برای همه مردم جهان به اندازه کافی واکسن این بیماری وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha