تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف گوشت های فرآوری شده و گوشت قرمز در طولانی مدت درصد ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد که نوع رژیم غذایی در کودکی بیشترین سهم را در این موضوع دارد.

دکتر کشاورز، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کودکان از سن پنج سالگی باید به رژیم غذایی سالم عادت کنند و از مصرف بیش از حد گوشت قرمز و به خصوص گوشت های فرآوری شده پرهیز کنند واصولا به طور کلی در تغذیه قاعده کلی بر این است که استفاده بی رویه از هر چیزی نه تنها مفید نیست؛ بلکه برای سلامتی زیان آور نیز می‌باشد که گوشت قرمز نیز از جمله آنها است.

وی افزود: گوشت های قرمز و فرآوری شده که در بسیاری از مناطق به خصوص آمریکا مصرف بالایی دارد، دارای چربی جامد بوده و مصرف زیاد آن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان روده را تا حد زیادی افزایش می دهد. همچنین باید از پر کردن ظرف غذای کودکان از مواد غذایی که حاوی چربی و کالری زیاد است، پرهیز کرد چرا که غذاهایی مانند نوشیدنی های پر کالری و حاوی قند سبب افزایش وزن می شود و چاقی در بزرگسالی با سرطان رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین بهتر است در برنامه غذایی کودکان حتما مقداری سالاد، پنج تکه میوه و سبزیجات و یک آب میوه به جای نوشابه های گازدار گنجانده شود.

گفتنی است، گوشت مرغ فرآوری نشده، ماهی و پنیر کم چربی نیز می توانند جایگزین های خوبی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha