دبیر كل مجمع خیرین سلامت كشور از اختصاص بندی از قانون توسعه پنجم برای حمایت از خیرین خبر داد و گفت: به موجب آن چنانچه خیرین برای فعالیت خیر خواهانه و انسان دوستانه مبالغی را هزینه كنند این مبالغ جزو هزینه‌های پذیرفته شده آنان به شمار می رود.

سید رضا نیری در حاشیه چهارمین اجلاس مجمع خیرین سلامت كشور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینكه تا كنون قوانین جامع و منسجمی برای حمایت از خیرین و برداشت منابع و مشكلات پیش رو در كشور وجود نداشته است، پیش بینی كرد كه در آینده نزدیك مجمع خیرین سلامت به عنوان مرجع تایید كننده كار خیرین فعالیت كند.

وی به تعامل سازنده مجمع با مجلس شورای اسلامی و دولت اشاره كرد و افزود: تلاش می‌شود تا اداره بیمارستان های دولتی به خیرین واگذار شود و دولت از آنها خرید خدمت كند.

دبیر كل مجمع خیرین سلامت كشور با بیان اینكه در یك سال گذشته بیش از 50 پروژه در كشور كلنگ زنی شده و بسیاری از پروژه های نیمه تمام به همت خیرین به پایان رسیده است، گفت: در تهران هم بیمارستان رازی، مركز طبی كودكان،‌ بخش مادر و كودك مجتمع ولیعصر (عج) به كمك خیرین بازسازی و نوسازی شده است.

نیری به راه اندازی مركز كودك و مادر و بیمارستان پیوند مغز استخوان شیراز اشاره كرد و افزود: همچنین طی سه ماه گذشته در كاشان، چهار كلنگ زنی داشته‌ایم.

وی با بیان اینكه طی سه سال گذشته - از آغاز تشكیل مجمع خیرین سلامت تا كنون - 250 میلیارد تومان توسط خیرین بخش سلامت هزینه شده است گفت: در این میان بیشترین سهم را مردم فارس داشته‌اند.

دبیر كل مجمع خیرین سلامت با بیان اینكه از این میزان 180 میلیارد تومان توسط خیرین و مابقی از طریق دولت هزینه شده است، خاطرنشان كرد: همچنین مقرر شده همه بیمارستان‌های دولتی و خیریه توسط شماری از اصناف پوشش داده شوند كه هم اكنون 12 بیمارستان در نظر گرفته شده است تا پنج صنف پشتیبان هر یك از بیمارستان‌ها باشد و تا كنون كارهای مقدماتی دو بیمارستان امام خمینی (ره) و شریعتی به انجام رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha