متخصص مغز و اعصاب، نخستین علائم و نشانه‌های تومورهای مغزی را تشریح کرد.

سلامت نیوز:متخصص مغز و اعصاب، نخستین علائم و نشانه‌های تومورهای مغزی را تشریح کرد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،احمد نگهی بیشترین دلیل مراجعه بیماران به متخصصین مغز و اعصاب را انواع سردردها، حملات تشنجی و سکته‌های مغزی عنوان داشت و گفت: اولین علامت تومورهای مغزی می‌تواند تشنج یا سردرد باشد که بسیاری از افراد به همین علت نزد متخصصین مغز و اعصاب مراجعه کرده که این پزشکان به محض اطلاع از این مسئله بیماران را به جراحان متخصص مغز و اعصاب معرفی می‌کنند.


وی در مورد نخستین علائم تومور مغزی اظهار داشت: سردردهای مزمن یا سردردهایی که ناگهانی آغاز شده و به داروهای معمول جواب ندهد می‌تواند از نشانه‌های نخستین تومور مغزی باشد. این مسئله در افرادی که سابقه سردرد ندارند بیشتر است البته سردرد به سرعت رشد تومور و محل آن بستگی دارد.


متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: سردرد همراه با استفراغ، دوبینی و یا تاری دید نیز از نشانه‌های احتمال تومور مغزی است که اگر بتوانیم سریع این بیماری را تشخیص دهیم شانس امید به زندگی افزایش می‌یابد.


نگهی در رابطه با درمان تومورهای مغزی گفت: اکثر مواقع این درمان‌ها توسط جراحی یا گامانایف انجام می‌گیرد که گانامایف یک تکنولوژی جدید بوده و به جای اینکه تومور را از بیرون رادیوگرافی کنند به داخل آن اشعه وارد کرده و از طریق سوزاندنش، آن را کوچک می‌کنند. همچنین برای برداشتن تومور بهتر است ابتدا آن را با گامانایف کوچک و از سایر اجزا جدا کرد.


وی در مورد اینکه آیا تومورهای مغزی در کشور افزایش یافته یا خیر، گفت: آمار علمی دقیقی در این رابطه گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha