شورای معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دهم، صبح امروز با حضور دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت برگزار شد.

در این جلسه كه با حضور دكتر كامران باقری لنكرانی وزیر سابق بهداشت برگزار شد، وحید دستجردی در سخنان كوتاهی بر لزوم ادامه برنامه‌ها و اقدامات انجام شده دولت نهم در حوزه نظام سلامت و پیگیری طرح‌های نیمه تمام این حوزه تاكید كرد.

وی همچنین با تاكید بر لزوم افزایش بودجه حزه سلامت، اظهار داشت: پیگیری موضوع بودجه وزارت بهداشت از جمله مواردیست که حتما باید به آن تاکید شود و نباید فرصت را برای بودجه سال آینده از دست داد.

گفتنی است، دكتر مرضیه وحید دستجردی، نخستین وزیر زن در كشور، روز پنجشنبه 12مرداد ماه توانست با 175 رای موافق، 82 رای مخالف و 29 رای ممتنع، كرسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی را در كابینه دهم تصاحب كند.

وزیر منتخب بهداشت، درمان و آموزش پزشكی پس از اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس، در پاسخ به این سوال كه بزرگترین كار در بخش بهداشت و درمان چیست، تاكید كرد: لازم است اعتبارات بیشتری به وزارت بهداشت تخصیص داده شود.

وی همچنین ابراز امیدواری كرد كه از این به بعد شاهد دسترسی بیشتر زنان به سمت‌های مدیریتی در كشور باشیم.

شایان ذكر است، دكتر وحید دستجردی فرزند زنده یاد دكتر وحید دستجردی، رییس جمعیت هلال احمر ایران و دارای تخصص انكولوژی زنان است.

دكتر مرضیه وحید دستجردی، پیش از این دو دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عهده‌دار مسوولیت مشاور رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران و مدیر امور بین‌الملل این دانشگاه، عضو هیات امنای بنیاد ملی نخبگان و نیز دارای مسوولیت‌های اجتماعی متعدد دیگر نیز بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha