طبق یافته های یک آزمایش بالینی، مصرف ویتامین D با دوز بالا برای افراد مبتلا به ام اس مطمئن بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی این دسته از بیماران می شود.

سلامت نیوز: طبق یافته های یک آزمایش بالینی، مصرف ویتامین D با دوز بالا برای افراد مبتلا به ام اس مطمئن بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی این دسته از بیماران می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعه فعلی محققان دانشگاه جان هاپکینز مریلند آمریکا نشان می دهد که مصرف ویتامین D با دوز بالا به میزان ۱۰,۴۰۰ IU در روز موجب کاهش میزان سلول های معین سیستم ایمنی بدن که دلالت بر فرایند بیماری ام اس دارد می شود.


دکتر «پیتر کالابرسی»، پژوهشگر ارشد این مطالعه، در این باره می گوید: «ما هنوز ادعایی در مورد یافته های خود نداریم. اما آن چیزی که از این مطالعه برمی اید این است که ما متوجه شدیم احتمال بالای ابتلا به ام اس با کمبود ویتامین D مرتبط است.»


هنوز علت دقیق بیماری ام اس مشخص نیست اما محققان بر این باورند که تلفیق فاکتورهای ژنتیکی و عوامل محیطی می توانند از علل بروز این بیماری باشد. کمبود ویتامین D یکی از این علل تلقی می شود.


به گفته محققان این تیم تحقیق، افراد مبتلا به ام اس که از کمبود ویتامین D هم رنج می برند احتمالا دارای ناتوانی بیشتر و بیماری های حرکتی بیشتری هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha