طبق یافته تیمی از محققان، آسیب پذیری جوامع در مقابل کمبود مواد غذایی می تواند موجب آسیب پذیری آنها در قرارگیری در معرض پیامدهای خطرناک اقلیمی و بلایای طبیعی باشد.

سلامت نیوز:طبق یافته تیمی از محققان، آسیب پذیری جوامع در مقابل کمبود مواد غذایی می تواند موجب آسیب پذیری آنها در قرارگیری در معرض پیامدهای خطرناک اقلیمی و بلایای طبیعی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یافته محققان دانشگاه ایالتی آریزونا نشان می دهد عوامل اجتماعی نظیر شبکه های اجتماعی و نقل و مکان محدود از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قرارگیری در معرض کمبود مواد خوراکی است. کمبود مواد خوراکی هم موجب می شود که این جوامع بیشتر تحت تاثیر خطرات ناشی از بلایای اقلیمی قرار گیرند.


مارگارت نلسون، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «ما در مطالعات خود سعی کردیم علیرغم وجود محیط زیست، فرهنگ، تاریخ، اقلیم، و هویت های متفاوت دو منطقه مورد مطالعه خود، سوالات مشابهی را از مردم محلی هر منطقه در مورد توانایی هایشان در رویارویی با بلایای طبیعی بپرسیم.»


امروز آگاهی از توانایی های افراد در رویارویی با چالش های اقلیمی بیش از هر زمانی مهم به نظر می رسد.


وی در ادامه اذعان می کند: «توانایی ما در تلفیق دانش مان منجر به فهم این موضوع شد که هرجائیکه دسترسی به شبکه های اجتماعی و شبکه های حمل و نقل محدود باشد، توانایی مردم هم کمتر بوده و در نتیجه بیشتر تحت تاثیر بلایای طبیعی ناشی از چالش های اقلیمی قرار می گیرند.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha