متخصص طب سنتی روش درمان شپش سر به روش سنتی را تشریح کرد.

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی روش درمان شپش سر به روش سنتی را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد جواد اسلامی‌پور ، در رابطه با راهکار درمان شپش سر از طریق طب سنتی اظهار داشت: بهترین روشی که برای درمان شپش سر می‌توان استفاده کرد شست‌وشوی سر از طریق سرکه بوده که باید این سرکه به طریق سنتی تهیه شده باشد.


وی افزود: سرکه‌هایی که به روش صنعتی تهیه شده چندان اثر مطلوبی در درمان شپش نداشته، همچنین بهتر بوده استفاده از سرکه را هنگام استحمام در نظر گرفت به صورتی که تقریبا یک استکان سرکه را با دو برابر آب مخلوط کرده  و حدود 20 دقیقه سر را با آن شستشو داد.


متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه شست‌وشوی سر با سرکه در بزرگسالان 20 دقیقه و در کودکان 5 تا 10 دقیقه توصیه می‌شود، اظهار داشت: هنگام شستشو و پس از آن باید موهای سر را با شانه‌های دانه ریز مرتب کرد به طوری که تمام شپش‌ها از موی سر جدا شوند.


اسلامی‌پور با اشاره به حالت چسبندگی رشک و شپش به سر گفت: سرکه علاوه بر اینکه حالت چسبندگی رشک‌های سر را از بین می‌برد به طور کامل سبب درمان شپش نیز می‌شود، همچنین این راهکار ریشه مو را نسوزانده و آسیبی به آن نمی‌رساند.


متخصص طب سنتی استفاده از مخلوط سرکه و آب را برای درمان شپش یکی از غیرسمی‌ترین روش‌ها برشمرد و بیان کرد: برخی از افراد دم کرده اسپند آسیاب شده را توصیه می‌کنند که به نظرم اسپند مقداری خاصیت سمی داشته و می‌تواند بر روی مو عوارضی را ایجاد کند.


اسلامی‌پور در مورد راهکارهای تغذیه‌ای و خوراکی درمان شپش سر گفت: خوردن مواد غذایی خاص تأثیر چندانی در درمان شپش نداشته و ممکن بوده درمان آن با تأخیر همراه باشد، لذا استفاده از مخلوط سرکه و آب و شستشوی موی سر با آن مهمترین و موثرترین راهکار درمان شپش سر به روش طب سنتی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha