یک فوق تخصص عفونی کودکان گفت: در صورتی که عفونت مفصل و استخوان دیر تشخیص داده شود منجر به تخریب بافت مفصل یا استخوان میشود.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص عفونی کودکان گفت: در صورتی که عفونت مفصل و استخوان دیر تشخیص داده شود منجر به تخریب بافت مفصل یا استخوان میشود.


سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حمیدرضا شرکتالعباسیه ، درباره عفونتهای مفصلی و استخوانی اظهار کرد: هرگاه میکروبها بتوانند خود را به طریقی به مفصل رسانده و در آنجا تکثیر یابند، میتوانند منجر به التهاب و عفونت مفصل(آرتریت) در کودکان شوند. چنانچه بافت استخوان دچار عفونت و التهاب شود، استئومیلیت رخ میدهد.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه علائم براساس سنین در افراد متفاوت است، بیان کرد: علایم بیماری در سنین پایین (زیر یک سال) تب، بیقراری و محدودیت حرکتی است؛ بطوری که هنگام تعویض پوشک، مادر متوجه میشود که کودک پا را در حالت خاصی نمیتواند تکان دهد.


این فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه در سنین بالا، علائم این بیماری تب، قرمزی مفصل، تورم مفصلی و محدودیت حرکتی است، اضافه کرد: در چنین حالتی بیماری که دچار عفونت مفصلی و استخوان میشود، باید تحت درمان آنتیبیوتیک وریدی قرار گیرد که البته مدت درمان براساس میکروبی که به بدن وارد شده، متفاوت است. مدت زمان برای عفونت مفصل سه هفته و برای عفونت استخوان سه ماه به طول میانجامد.


شرکتالعباسیه اضافه کرد: در صورتی که عفونت مفصل و استخوان دیر تشخیص داده شود منجر به تخریب بافت مفصل یا بافت استخوان میشود. زمانی که عفونت استخوان به جراحی نیاز پیدا کند، قسمت استخوان که آبسه شده تخلیه میشود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: عفونت مفصل و استخوان میتواند منجر به عوارض جبرانناپذیری نظیر کوتاهی قد (اندام)، محدودیت حرکتی بدن و از بین رفتن غضروف مفصلی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha