عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه از اعتبارات پیش‌بینی‌شده در بودجه ۹۴ برای خرید آمبولانس تنها ۳۰ درصد محقق شده است، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات از ۳ هزار دستگاه آمبولانس نیز تنها هزار دستگاه خریداری‌شده است.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه از اعتبارات پیش‌بینی‌شده در بودجه ۹۴ برای خرید آمبولانس تنها ۳۰ درصد محقق شده است، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات از ۳ هزار دستگاه آمبولانس نیز تنها هزار دستگاه خریداری‌شده است. 

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از فارس؛‌ رسول خضری با بیان اینکه در قانون بودجه 94، یک‌صد و پنجاه میلیارد تومان از عوارض واردات خودروهای سواری برای خرید آمبولانس به وزارت بهداشت اختصاص یافت، افزود: این اعتبارات از محل افزایش پنج‌درصدی عوارض واردات خودروهای سواری پیش‌بینی شد که باید به خزانه‌داری کل کشور واریز و سپس به‌منظور تأمین آمبولانس موردنیاز اورژانس کشور در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گرفت.


نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اختصاص بخشی از این اعتبارات تاکنون وزارت بهداشت توانسته حدود هزار دستگاه آمبولانس خریداری کند که این خودروها به اغلب مناطق محروم اختصاص پیدا کرده به‌گونه‌ای که در گذشته شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر تنها 2 دستگاه آمبولانس داشت که اکنون به 4 دستگاه افزایش پیدا کرده است.


این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: البته از بودجه 150 میلیارد تومانی که قرار بود برای خرید آمبولانس به وزارت بهداشت اختصاص یابد تنها 30 تا 40 درصد آن محقق شده و به همین جهت این وزارتخانه تنها توانست هزار دستگاه آمبولانس خریداری کند در حالی که پیش‌بینی‌ها برای خرید 3 هزار دستگاه آمبولانس بود.


وی درباره علت عدم اختصاص کامل اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای خرید آمبولانس به وزارت بهداشت، یادآور شد: بدون شک هر اعتباری که قرار باشد به وزارت بهداشت اختصاص یابد باید از هفت‌خوان رستم عبور کند؛ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت اقتصاد به‌سختی این اعتبارات را به این حوزه اختصاص می‌دهد که باید تجدید نظری در این زمینه صورت گیرد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره تلاش نمایندگان در بررسی لایحه بودجه 95 نسبت به اختصاص اعتبارات برای خرید آمبولانس، گفت: بدون شک تلاش نمایندگان بر آن خواهد بود که این میزان اعتبارات را افزایش دهد و اگر هم موفق به افزایش آن نشد حداقل همان بودجه مصوب سال 94 مورد تصویب قرار گیرد چراکه تجهیز حوزه سلامت به خرید آمبولانس می‌تواند از بسیاری از حوادث جلوگیری کند.


 در قانون بودجه سال 94 نمایندگان مصوب کردند عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج‌در صد (5%) قیمت تحویل روی کشتی در مبدأ (فوب) افزایش یابد. درآمد حاصله پس از واریز به‌حساب خزانه‌داری کل کشور تا سقف یک ‌هزار و پانصد میلیارد (1.500.000.000.000) ریال به‌منظور تأمین آمبولانس موردنیاز اورژانس کشور در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha