به گفته یك فوق تخصص قلب و عروق، با توجه به اینکه بیماری های قلبی و عروقی اولین علت مرگ و میر در دنیا و در ایران هستند مطابق آمار به راحتی قابل پیشگیری هستند و تحقیقات نشان می دهد که می توان تا 80 درصد از بیماری های قلبی عروقی را با روش‌های پیشگیری کاست.

دکتر محمدرضا محمدحسنی، در گفت‌وگو با ایسنا، روش‌های پیشگیری را شامل روش‌هایی که افراد می‌توانند به تنهایی انجام دهند وروش هایی که با کمک پزشک انجام می شود عنوان کرد و نیز به بحث پیشگیری ثانویه اشاره و توصیه کرد: افراد در دوره هایی به چکاپ و کنترل وضعیت قلب خود بپردازند.

وی حذف بعضی از مواد مضر از رژیم غذایی، انجام ورزش و فعالیت بدنی و کم کردن استرس را از دسته اول روش های پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و اندازه گیری فشار، قند و چربی خون را از دسته دوم این روش ها عنوان کرد .

وی با بیان اینکه باید بعضی از مواد مضر از رژیم غذایی افراد حذف شود، گفت: به خصوص نمک و شکر باید به میزان بسیار کم استفاده شوند و از سوی دیگر به جای مواد چربی و گوشتی از سبزیجات و میوه جات استفاده شود که چنین کارهایی به سهولت توسط افراد قابل انجام است.

دکتر محمدحسنی ادامه داد: اختصاص روزانه 30 دقیقه به ورزش و فعالیت بدنی می تواند به سلات قلب افراد کمک کند .

این فوق تخصص قلب و عروق در خصوص بحث کم کردن استرس گفت: افراد می توانند با برنامه ریزی صحیح ، قناعت و پرهیز از زیاده خواهی، شرایط زندگی متعادل و آرامی را برای خود به وجود آورند و فعالیت روزانه خود را طوری پایه ریزی کنند که دچار تبعات تنش های اقتصادی نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha