قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در بخش‌های سوختگی و روانی به بهانه‌ کمبود نیرو با مرخصی پرستاران موافقت نمی‌شود.

مخالفت غیر قانونی بیمارستان‌های دولتی با مرخصی پرستاران

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در بخش‌های سوختگی و روانی به بهانه‌ کمبود نیرو با مرخصی پرستاران موافقت نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: بخش‌های سوختگی و روانی در بیمارستان ها جزو بخش‌هایی هستند که کار در آن برای پرستاران سخت و زیان آور به حساب می‌آید و قانون ارتقای بهره وری نظام سلامت هم این موضوع را تایید کرده است.

 

وی افزود: پرستاران در این بخش‌ها طبق قانون باید یک‌ ماه بیشتر از دیگر پرستاران به مرخصی بروند به عنوان مثال اگر پرستار بخش داخلی یا غیره یک ماه از مرخصی برخوردار هستند این پرستاران 2 ماه مرخصی شامل حالشان می‌شود.

 

شریفی مقدم گفت: اما بیمارستانها با این مرخصی موافقت نمی‌کنند به دلیل کمبود نیرو این مرخصی را در قالب سنوات و اضافه کار پرداخت می‌کنند که این کار غیر منطقی و غیر قانونی است چرا که این پرستاران مدام با صحنه‌های دلخراش مواجه هستند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این کار بیشتر در بیمارستان های دولتی اتفاق می افتد و آنها سرپوش قانونی بر این کار خلاف می‌گذارند یعنی با جلب رضایت پرستار مرخصی آنها را می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha