دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 17220

رییس دومین كنگره بین‌المللی راینولوژی ایران از افزایش سن مراجعان به مطب‌های جراحی بینی طی سالهای اخیر خبر داد.

دكتر هوشنگ زادان فرخ با اعلام این خبر افزود: هرچند دلیل عمده این مراجعات بیشتر زیبایی است، اما شكایت از مشكلات تنفسی از عمده دلایل این مراجعات را تشكیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشتر این مراجعان در سنین بالای 40 سال هستند اما به دلیل آن كه پس از 50 سالگی نوك بینی افراد افتادگی پیدا كرده و مشكلاتی در تنفس آنها ایجاد می‌كند با اعمال جراحی و بالا رفتن نوك بینی می‌توان علاوه بر رفع مشكلات تنفسی، زیبایی بینی افراد را در سنین بالا بهبود بخشید كه این امر محدودیت سنی ندارد.

دكتر زادان فرخ در مورد نقش لیزر در اعمال زیبایی بینی یادآور شد: لیزر در اعمال زیبایی نقشی ندارد، ولی در اعمال آندوسكوپی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در مورد دومین كنگره بین‌المللی راینولوژی ایران كه 21 تا 23 مهرماه در مركز آفرینش‌های فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می‌شود، یادآور شد: این كنگره تنها روی عمل‌های زیبایی بینی تمركز نشده، بلكه آخرین پیشرفت‌های اعمال جراحی سینوسی كه به طریق آندوسكوپی انجام می‌شود و مسایلی كه تا چندی پیش جزو موارد ممنوع برای اعمال آندوسكوپی بینی و سینوس بود، ولی امروز از این راه انجام می‌شود نیز در نظر گرفته شده است.

رییس دومین كنگره بین‌المللی راینولوژی ایران گفت: در این كنگره آخرین مطالب در ارتباط با آناتومی، فیزیولوژی، بیماریهای آلرژیك، مادرزادی و تومورهای بینی و سینوس عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این كنگره با هدف بررسی بیماریهای مربوط به بینی و سینوس‌های صورت و راه‌های درمان آنها،‌ همراه با جدیدترین روش‌ها و تكنیك‌های جراحی توسط انجمن علمی راینولوژی ایران و با همكاری انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران و سایر دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور و با حضور جراحان برجسته از كشورهای مختلف از 21 تا 23 مهرماه امسال در مركز آفرینش‌های فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha