نماینده مردم مشهد گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی وزارتخانه‌ای عظیم با اولویت‌های بسیار اساسی و با اهمیت است كه نمی‌توان از هیچ‌كدام از آنها چشم‌پوشی كرد، لذا دكتر دستجردی باید با همت عالی، تیمی هماهنگ و منسجم تشكیل دهد كه بینش، دانش، توان، كارآمدی و انگیزه فعالیت در این حوزه را داشته باشند.

دكتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌هایی كه دكتر مرضیه وحیددستجردی وزیر منتخب بهداشت، درمان و آموزش پزشكی باید مورد توجه قرار دهد، تصریح كرد: وزارت بهداشت مسائل چند جانبه‌ای دارد، لذا نمی‌توان گفت خانم دستجردی یك اولویت را مدنظر قرار دهد.

وی در ادامه تاكید كرد: به نظر می‌رسد دكتر دستجردی در دو سطح باید با مسائل سلامت برخورد كند، نخست اصلاح رویه موجود كه باعث بهبود و افزایش كیفیت حوزه خدمات سلامت می‌شود و دیگر اینكه حوزه سلامت نیاز به نوعی رویكرد جدید، بازخوانی اهداف و تنفیذ مجدد سازمانی دارد تا به درصد بالاتری از پویایی دست یابد.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت سپس به تشریح اولویت‌های حوزه آموزش و پژوهش پرداخت و خاطرنشان كرد: ارتقای سطح مهارت‌ها و دانش فارغ‌التحصیلان، تولید علم، گذر از مرزهای دانش، دستیابی به تكنیك‌ها و فناوری‌های نوین، پژوهش و آموزش مبتنی بر نیاز جامعه، پژوهش و آموزش مبتنی بر تعالیم دینی و نظیر این‌ها مباحثی است كه باید به آنها پرداخته شود.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه به بیان اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: در این حوزه اولویت انسان سالم كه مقام معظم رهبری در برنامه توسعه پنجم مورد تاكید قرار دادند، باید مورد توجه قرار گیرد، هدفگذاری‌های حوزه سلامت باید مبتنی بر حفظ سلامت انسان باشد.

قاضی‌زاده تصریح كرد: توسعه عدالت محورانه خدمات بهداشتی و درمانی اعم از تجهیزات و نیروی انسانی، تقویت نظارت بر عملكرد بخش‌های مختلف حوزه سلامت كه ضعیف شده، بحث اصلاح سرانه، ‌تامین منابع مالی و بهبود وضعیت معیشتی پرسنل بهداشتی - درمانی اولویت‌های دیگری است كه باید دكتر دستجردی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مورد توجه قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توجه و تقویت تعاملات بین بخشی و بین‌المللی را از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برشمرد و عنوان كرد: با توجه به بین‌بخشی بودن حوزه سلامت در داخل و خارج از كشور،‌ برنامه‌ریزی برای ارتقای بهداشت كشورهای منطقه و حاشیه بسیار حائز اهمیت است.

به گفته وی، اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اولویت‌های بسیار گسترده و با اهمیتی است كه نمی‌توان از هیچ‌كدام از آنها چشم پوشی كرد.

قاضی‌زاده تصریح كرد: دكتر دستجردی باید تیمی هماهنگ و منسجم تشكیل دهد كه بینش، دانش، توان و كارآمدی فعالیت در این حوزه را داشته باشند ضمن اینكه منتخبین باید دارای انگیزه كافی برای كار در این بخش باشند چراكه انگیزه از شروط اصلی فعالیت در این وزارتخانه است.

وی در پایان خاطرنشان كرد: امیدوارم خانم دكتر دستجردی با توكل بر خدا و همت عالی شروع به كار كند و كارها را پیش برد، نمایندگان مجلس هم وظیفه دارند هر كمكی كه از دستشان برآید به عنوان كمك به انقلاب، نظام و دولت انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha