به گفته یك کارشناس تغذیه، روزه داری برای افراد مبتلا به چربی خون بالا مفید است.

بابایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طی مطالعات صورت گرفته روزه گرفتن برای افراد مبتلا به چربی خون بالا مفید است و میزان چربی‌های نامطلوب موجود در خون را تنظیم کرده و موجب افزایش میزان چربی مفید خون در بدن می شود.

وی افزود: برخی از بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم تحت نظر پزشک معالج و یک متخصص تغدیه می‌توانند روزه گرفته و از اثرات مفید روزه بهره مند شوند.

وی با اشاره به نقش موثر روزه داری در بهبود بیماری‌های مختلف، گفت: روزه داری در اغلب بیماری‌هایی که عادات غلط غذایی، چاقی و افزایش وزن در بروز آنها دخالت دارد نقش موثری در بهبودی این نوع بیماری ها دارد.

وی با اشاره به اینکه سالمندان هنگام روزه گرفتن باید مراقب کاهش میزان آب بدن و کاهش قند خون باشند چرا که این عوامل منجر به ایجاد سرگیجه در این افراد می شوند.

به گفته وی، زنان باردار که در ماههای اول بارداری هستند نیز باید مراقب مشکل بی غذایی در ماه مبارک رمضان باشند.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشت و درمان آذربایجان غربی بر لزوم مشورت با پزشک معالج برای روزه گرفتن افراد دارای مشکل زخم معده و بیماری های گوارشی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماران دیابتی نوع یک ( وابسته به انسولین ) قادر به روزه داری نیستند، گفت: دیابتی های نوع یک وابسته به انسولین به دلیل داشتن برنامه و وعده های غذایی با فاصله معین و منظم قادر به گرفتن روزه نیستند و در بسیاری از موارد دیابتی نوع 2 چون نباید فاصله غذایی زیادی داشته باشند روزه داری برای این افراد همراه با مشکلاتی است.

بابایی در خاتمه با اشاره به اینکه افراد میانسال دارای بیماری دیابت نوع 2 خفیف در روزهای کوتاه سال می توانند روزه بگیرند، گفت: برخی از افراد میانسال که دیابت نوع 2 خفیف و کنترل شده دارند، می توانند زیر نظر پزشک در روزهای کوتاه سال روزه بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha